17 Ocak 2021 Pazar

İstanbul'a kar düşünce



 İstanbul'a gene kar düştü ve bu benim için her zaman  heyecan verici olmuştur. Çocukluktan beri süren bir çoşku, anlamını bilmediğim bir sevinç. Geceyse elektriği kapayıp camdan dışarıyı seyretmek vazgeçilmezimdir. Şimdi sabahtan düştü İstanbul'a kar, gene pencereden çepeçevre o manzarayı izliyorum. Son senelerde ilk kar düştüğünde sevgili dostum Geronimo, elimde şarap şişesi ve yanında iki elma ile bana gelir, bu coşkuyu yaşardık. Tabii müzik de bir yanda eşlik ederdi. Bu pazar pandemi dolayısıyla evlerdeyiz ve Geronimo gelemiyor. Evde şarap yok, rakıyı da hava kararmadan içmek gibi alışkanlığım yok... O halde çay demleyip öyle gerçekleştirecektim, kar seyretme ritüelimi. 

Açıkcası müzik olarak bir şey düşünmemiştim. Dün geceden dinlemek için sırada bekleyen yeni albümlere bir bakayım dedim, sadece. Niyetim şöyle bir iki bakıp, çay demlenene kadar biraz vakit geçirmekti. Bir kaç saniyelik bölümler dinleyip geçecekken ilk baktığım albüm takılı kaldı. Böylece kar seyretme ritüelime eşlik eden, Teoman'ın "Teoman ve Piyano" isimli yeni çıkan albümü oldu. 

Açık konuşmak gerekirse (Mirage ve Indians grupları döneminlerini saymazsak)  tamamiyle ve bir seferden fazla dinlediğim ilk ve tek Teoman albümü "Teoman ve Piyano" oldu diyebilirim. Hatta biraz da abartıp, "Teoman bütün albümlerini piyano ile yapsaymış" gibi akıl almaz serzenişlerde bile bulunacaktım. Albümde piyanoyu tabi ki Teoman çalmıyordu ve hemen kim çalıyor diye baktım. Piyanoyu çalan ismin Tuluğ Tırpan olduğunu öğrenince albüme kapılıp gitmemin sebebini anladım. Senfonik müzik ve caz çalışmalarından tanıdığımız Tuluğ Tırpan ile Teoman buluşması çok güzel olmuş. Teoman'ın bilinen şarkıları piyano ile yeni bir boyuta uzanmış ve bence en önemlisi de şarkı sözü yazarlığındaki şiirselliği ortaya çıkartmış. 

Teoman'ın 1996 ile 2006 arasında yaptığı çalışmalardan seçilen 10 şarkı, Tuluğ Tırpan tarafından yeniden düzenlenerek piyano - vokal olarak albümde sunulmuş.  Hayyam stüdyolarında iki günde canlı olarak kaydedilen albümde;  “17”, “Tesadüfler”, “Mektup”, “Bir Damla Gözyaşı”, “Kişisel Bir Şey”, “Rüzgar Gülü”, “Mutlu Son”, “Hiç Kimse Bilmez”, “Vur Sen Beni” ve “İnsanlar”  gibi bildiğimiz Teoman parçaları farklı bir anlayışla karşımıza çıkıyor. Bence kar yağarken, İstanbul manzarasında harika gidiyor. 

Aptulika

17 Ocak 20221

12.25




Hiç yorum yok:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...