22 Mart 2022 Salı

Tommy Castro'dan bir Blues Rock Öyküsü



 Bugün televizyonu izlemeyi bırakıp bir öykü dinleyeyim dedim ve Tommy Castro'ya kulak verdim.  
Tommy Castro'nun 2021'in Ekim ayında piyasaya çıkan albümü "A Bluesman Came To Town" kelimenin tam anlamıyla bir güzel öykünün içine girmemizi sağlıyor. Bu kasabaya gelen bir bluesçunun oradaki bir  çocuğun hayatını değiştirmesi üzerine giden bir serüven.
Çok küçük yaşlarda semtimizdeki açık hava sinemasında verilen bir konserde çıkan Erkin Koray'ı görmemiş olsaydım, belki de bugün evimde oturan, rock'tan bi haber olan bir emekli yaşlıydım. Hepimizin böyle bir rock ile buluşma noktamız olabilir... işte usta gitarist Tommy Castro da böylesi bir öyküyü albüm boyunca anlatıyor. Zaten albümün ismi de bir film afişi gibi:

Tommy Castro İftiharla Sunar

Kasabaya Gelen Bluesçu!



 "Bu sefer daha önce hiç yapmadığım bir şeyi yapma ihtiyacı hissettim." diyen Tommy Castro, "A Bluesman Came To Town" ile bize bir hikaye anlatan şarkılardan oluşan bir albüm yapmış. Bu küçük bir kasabada genç bir adamın hikayesi. Bir gün kasabasına gitar çalan bir blues'cu gelir. O andan itibaren genç adamın hayatı asla eskisi gibi olmayacak. Bu  bir kahramanın yolculuğuna, bir müzisyenin hayatının serüvenine dayanıyor. Bundan sonra o genç gitarda ustalaşır ve şöhret ve servet arayışıyla yola çıkar, sadece aradığı hazineyi geride bıraktığını bulmak için yola çıkar. Castro , “Bir Bluesman Came To Town benim hakkımda bir hikaye değil” diyor . “Yine de bazı arkadaşlarımın ve benim deneyimlerimden alındı. Yolda olmanın nasıl bir şey olduğunu yıllardır ilk elden gördüm.” diyerek ekliyor. 

Tommy Castro'ya her zaman olduğu gibi Painkillers eşlik ediyor.  The Painkillers kadrosunda basçı Randy McDonald, davulcu Bowen Brown ve klavyeci Michael Emerson yer alırken, Deanne Bogart (saksafon), Keith Crossan (saksafon), Jimmy Hall (armonika) konuk olarak yerini almış. "Child Don't Go"da ise Oakland'ın "blues kraliçesi" diye adlandırılan Terrie Odabi vokaliyle destek vermiş. 

 Alligator Rcords etiketiyle çıkan albümde Tommy Castro, 13 parça ile bizi 50 dakikalık uzun bir öyküye sürüklüyor. Sözü fazla uzatmayıp, sizi bu öyküyle baş başa bırakayım. 

Aptulika




1 yorum:

Mustafa Arslan dedi ki...

Şahane albüm.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...