11 Mart 2022 Cuma

Stüdyo FM'in merak edilen cingılı !

 


Yavuz Aydar  ve Şebnem Savaşçı'nın efsane radyo programı Stüdyo FM'i dinlerken en merak ettiğimiz açılıştaki cingıl'da çalan parçanın kime ait olduğuydu.  Klasik müzikten caz rock'a evrilmiş bu parçayı her daim merak ederdim. Çoğu kere bir programda bu parçayı tümüyle çalar diye beklemişliğim de vardır. Bu parça Stüdyo FM'in cingılı olduğu için başka programlarda da çalmazdı ve biz o cingıl haliyle kısa bir bölümünü duyardık.  



Her Cuma saat 18.00'i gösterirken radyo başına oturup, dinlemeyi adet haline getirdiğim, "Stüdyo FM" programından biri röportaj diğeri de anıdan oluşan iki yazıya yer verdim. Yavuz Aydar' ve Şebnem Savaşçı'nın bu efsanevi radyo programı denilince bir kuşak için akla hemen programı açan müziği gelir. Öyle ki ister programın ismi, isterse Yavuz Aydar ismi zikredilsin kulaklarımızda hemen o açılış müziğini duyarız. Bizi öylesine etkilemiştir ki şu an bile bir yerde o müzik çalsa elimizde olmadan "Stüdyo FM" programı başlıyor sanırız. 

Daha önceki yazımda Stüdyo FM'i dinlerken bir yandan da çalan parçaları kasede kaydettiğimiz de söylemiştim. O kayıtlarda Yavuz Aydar'ın sunumlarını almamak için elimiz pause tuşunda beklerdik ama her programda açılış müziğini kaydetmişimdir. Klasik müzikten caz rock'a evrilmiş bu parçayı her daim merak ederdim. Çoğu kere bir programda bu parçayı tümüyle çalar diye beklemişliğim de vardır. Bu parça Stüdyo FM'in cingılı olduğu için başka programlarda da çalmazdı ve biz o cingıl haliyle kısa bir bölümünü duyardık. 


İtiraf etmem gerekirse aradan yarım asra yakın zaman geçmiş olsa da bu parçanın kime ait olduğunu bilemedim ve tam olarak da dinleyemedim. Hani tam halini dinlesem ne olacağını da bilemiyordum, kim bilir belki de o büyü bozulacak ve sevmeyecektim. 

Bu soru işaretleri yıllar sonra Yavuz Aydar üzerine yazıları hazırlarken son bulacaktı. Aydar'ın röportajında bu cingıl'ın Bob James'in bir Bizet yorumu olduğunu öğrenecektim. Bu ipucu yetecekti ve o ipe asıldığım gibi gidecektim keşif yolculuğuna ve karşıma dinlenmeyi bekleyen bir albüm çıkacaktı. Bu ünlü caz piyanisti Bob James'ın ikinci stüdyo albümü "Two" idi ve burada yer alan dördüncü parça olan "Farandole" de yıllardır merak ettiğim Stüdyo FM'in açılış cingılının tam haliydi. George Bizet'nin klasik müzik yapıtı burada Bob James'ın yorumuyla bir caz fusion harikasına dönüyordu.


1975 yılının Mayıs ayında çıkan "Two" albümü çıktığı dönemin caz albüm listelerinde bir numaraya yükselmiş. Bob James'in piyano, klavsen, org çalmanın yanısıra besteci ve inanılmaz düzenlemeleriyle harikalar yaratttığı albümde konuk olan müzisyenler de devler liği gibi.  Bunlar arasında hemen gitarlarda Eric Gale ile davulda Steve Gadd'in yer aldığını söylememiz yeterli olacaktır. 

Albümün bir başka albenisi de kapağı olsa gerek. Nefis bir yorumla sunulan bu kapaktaki maharetinden dolayı Bob Ciano'nun ismini zikretmeden yazıyı bitirseydim  çok ama çok büyük ayıp olacaktı. Bob Ciano bir sanatçı olarak, CTI Records ve Columbia plak şirketlerinde çalışmış ve bir çok albüme kapak ve logo hazırlamıştı. 

Bob James'in "Two" albümüyle altı parçada, kırk dakikaya yakın bir caz fusion - caz funk ziyafetine kendinizi bırakmanız akıl işidir. 

APTULİKA





3 yorum:

Spyro dedi ki...

Stüdyo FM ile ilgili üç yazınızdan da büyük keyif aldım.Elinize,kaleminize sağlık.

Ergin Onay dedi ki...

Çok güzel bayıldım kutluyorum zaten bob james in her parçası da müthiş bir keyif idi..
Ellerine sağlık
Ergin Onay

Adsız dedi ki...

Yıllardır benim de bir türlü aklımdan çıkmayan bir parçaydı. Teşekkürler

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...