21 Mart 2022 Pazartesi

Duran Duran



 Geçen gün müzik haberlerine göz atarken, bir anda Duran Duran'ın 2022 konser turnesi haberini görünce bir anda durup bakacaktım. 

Tabii o malum soruyu sorarak: 

"Hadi ya, Duran Duran devam ediyor muymuş!"

Devam etmek bir yana geçen yıl bir albüm bile çıkartmışlar. Üstelik bu yaz başlayacak konser turneleri de 2021 tarihinde çıkan "Future Past" albümü için olacakmış.  Hemen albümü dinlemek için kolları sıvayacaktım. Bu belki de ilk defa oluyordu. Hayatım boyunca hiç bir Duran Duran albümünü dinlemek için özel bir çaba ve gayret göstermemiştim. Çünkü bu grubun çalışmaları ben istesem de istemesem de bir şekilde karşıma çıkardı. Hele o 1980'li yıllarda radyoda, televizyonlarda mutlaka çalardı. Şimdi aradan onca yıl geçmiş ve ben Duran Duran albümü dinlemek için özel bir çaba gösteriyorum.

"Future Past"i şöyle bir iki parça dinledim ve tabii hemen eskilere dönecektim. "Rio", "Notorious" ve o konser albümü "Arena"yı dinlemeye koyulacaktım. 

1980'lerin müzikal ortamında her ne kadar rock dinlemek için radyoyu açsak popçular daha fazla yer alıyordu ve biz de bir iki gitar sesi duyma arzusuyla metozori dinliyorduk. Duran Duran'ın hiç bir zaman posteri falan odamda olmadı ama sadece bir albümünü kaset olarak almışlığım vardır... o da "Notorious"tur ve aynı adı taşıyan parçayı, itiraf etmeliyim ki severim. Aynı dönemin Alphaville grubunu daha çok severdim. Hatta Laura Branigan'ın ciddi ciddi hayranıydım (ki hala da öyleyim). Bu arada madem itiraflara başladım,  Kim Wilde'ı da buradan zikredeyim. 

Bu arada bu yazıyı yazarken bir yandan da Duran Duran'ın son albümünde dördüncü parça "Anniversary" çalıyor. Sanki pek bir zaman geçmemiş ve seksenlerde gibiyiz. 

Alternatif Rock ve grunge tutkunları beni affetsin... Bu arada söylemeden edemeyeceğim: Bana iki seçenek sunsanız ve "Radiohead mi Duran Duran mı deseniz... cevabım net olur: Tabii ki Duran Duran. 

Duran Duran seksenlerin simge grubu... Hayatımızda bir şekilde yer alıp, anılarımıza yerleşmiştir. O zaman sizden bir isteğim olacak, sizin en sevdiğiniz Duran Duran parçası hangisi? Yorum bölümüne yazarsanız, biz de en iyi Duran Duran parçasını seçeriz. Evet bekliyoruz. 

APTULİKA

 


 




1 yorum:

Emre K. dedi ki...

Come Undone

Bir ara bir karışık kasetin içine sızmıştı.. çok dinlerdim

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...