26 Mart 2022 Cumartesi

Çocuklar Koşun... Kampa Cazbant Gelmiş!


Duke Robillard 2020 yılında yaptığı "Blues Bash!" ın ardından verdiği bir röportajda, "Düz ve yalın bir blues albümü yapmak istiyorum... Dans edilebilir bir blues... Çocukluğumdaki plaklardaki gibi..."demişti.

 Robillard'ın iki yıl önceki hayali, bu yıl çıkan "They Called It Rhythm &Blues" albümüyle  gerçeğe dönüşmüş.

Fotoğraf: Greg Johnson


Bu albümün kapağına baktığınızda zaten olan oluyor. Kadın ve erkek iki figürün dans eden halleri belden aşağı karşımıza çıkıyor. Soldaki kadının ayakkabısı ve bacak hareketleri bizi bir dans etkisine sokarken, zaman makinesinde bir yolculukla 1950'lere hatta belki de 40'lara gidiyoruz... o ayakkabılarla ve kumaş kıvrımlarıyla 1970'lerin çocukluk günlerine dönüveriyorum. O günlerin düğün salonlarında "cazbant" denilen orkestralar çalar ve biz çocuk duygumuzla "cazbant gelmiş" der ve önlere giderdik. O dönem çocuk olanlarda hep böyle olmuş mudur bilemem ama benim yaşamımda ilk müzik aşkı böyle başlamıştı. Bu sararmış fotoğraflardaki o naftalinli görüntü beni ister istemez o günlerin coşkusuna götürür. O gün kimi bir düğünde kimi zaman bir banka kampında kimi zaman da okul çayında çıkan o "cazbant"lara büyükler bu ismi vermişti ne onlar ne de biz cazdan haberdardık ama onların ismi öyleydi o yıllarda, eğer biraz gürültülü, hareketli çalarlarsa onlara "yeyeci" ya da "bitliler" de derlerdi. 

Yazımın başında çocukluğumdaki o "cazbant"ları hatırlamam gibi Duke Robillard da 2020 yılında yaptığı "Blues Bash!" ın ardından verdiği bir röportajda, "Düz ve yalın bir blues albümü yapmak istiyorum... Dans edilebilir bir blues... Çocukluğumdaki plaklardaki gibi..." Robillard'ın iki yıl önceki hayali, bu yıl çıkan "They Called It Rhythm &Blues" albümüyle  gerçeğe dönüşmüş

 Duke Robillard'ın yeni albümü, "They Called It Rhythm &Blues"un bu kapağını görünce ilgisiz kalamazdım. Hele bir de dinlemeye başlayınca geçmişe (hatta benden önceki) yolculuğa çıkacaktım. Sanki bu albüm 2022'de değil de 60 yıl önce çıkmış gibi. 

Duke Robillard ismini ilk olarak Fabulous Thunderbirds gitaristi olarak duymuştum. Bu grubu belki de yeterli dikkatte dinlemediğimden olacak pek ısınamamıştım. Daha sonra tek başına yaptığı işlerde bu gitariste oldukça ısınacaktım. Blues ve blues rock alanında çok zevkli işler yapmasının yanısıra swing etkili ve caza meyleden arayışlarıyla ilgimi fena halde çekecekti. Elbetteki bu yeni çıkan albüme de kayıtsız kalamazdım ve kalmadım da.



18 parçanın yer aldığı bu albümde eski R&B, blues ve caz ezgilerini bünyesinde toplamış. The Duke Robillard Band'de de şu elemanlar yer almış:

Vokal: Chris Cote

Piyano ve org: Bruce Bears

Bas: Marty Ballou

Davul: Mark Teixeire

Saksafon: Doug James

Saksafon: Mark Earley

Hammond Org: Mike Flanigin

Gitar ve vokal: Sue Foley

Armonika: John Hammond. Jr.

Piyano: MattMcCabe

Armonika: Sugar Ray Norcia

Geri Vokal: Anita Suhanin

Vokal: Michalle Wilson

Trompet: Doug Woolverton

Gitar: Duke Robillard


Bu albümü dört gündür her gece dinliyorum ve doyamıyorum. Bu belki Duke Robillard'ın çocukluk günlerindeki plaklara dönmek hayaliydi. Onun dediği gibi  dans edilebilir  bir blues yapmak arzusuydu bu. Gerçekten de albümü dinlerken dans etmesem de mutfağa içkimi yenilemeye giderken ister istemez  swing etkisiyle çeşitli figürler yaptığım da oldu. Size tavsiyem yanınızda eşiniz veya sevgiliniz varsa kimseyi umursamayın ve dans edin... şu "sert erkekler dans etmez" lafını kim ettiyse gerçekten halt etmiş. 

Duke Robillard'ın "They Called It Rhythm & Blues" albümü beni 1970'lerdeki çocukluğuma götürdü. Babamın çalıştığı bankanın yaz aylarında kampı olurdu. Her yıl 15 gün süreliğine kamp çıkardı, artık hangi aya rastgelirse. O kampın sonuna doğru bir gecede balo olurdu ve tabi o gece için bir orkestra da gelecekti. Bunu haber alan çocuklar bir birimize seslenerek, "Koşun cazbant gelmiş!" diye bağırarak koşardık. Bu böyle bir duygu ve içimde bir sel gibi akarken, kolonlarda Duke Robillard Cazbantı çalıyor. 

APTULİKA


 Albümden çıkan ilk klip



Bu da benim en sevdiğim parçalardan biri: Here I'm Is





Hiç yorum yok:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...