6 Kasım 2019 Çarşamba

Leonard Cohen / Yazar, Şair, Müzisyen ya da Tekmili Birden

Leonard Cohen / Yazar, Şair, Müzisyen ya da Tekmili Birden (2016) – 19,1 x 28,5 cm
(Harman Gültekin koleksiyonu)

"Cem Karaca'dan Zappa'ya" Sergisi'nden 4

"Cem Karaca'dan Zappa'ya" isimli sergim bir ay açık kaldı ve bu hafta sonu (11 Kasım 2019) bitiyor. Sergi boyunca bulunurken çizimlerle ilgili kısa yazılar da yazdım. Bunlar kimi zaman çizilen işlerle ilgil olduğu gibi kimi zaman da sergideki izlenimleri ve anektodları içeriyordu. Bu yazılara aralıklarla yer vereceğim. Böylelikle sergiye gelme imkanı olmayanlar buradan izleme olanağını bulurken, sergiye gelmiş olanlar da tekrar o anları yaşayacaklar. Ha bu arada sergiye gelmiş olanlarda tablolarla ilgili sergi izlenimlerini yazabilirler. ( bluesperisan@gmail.com )



LEONARD COHEN 
"Yazar, Şair, Müzisyen ya da Tekmili Birden"

İyi bir Leonard Cohen dinleyici değilim, hatta eskiden de çok sevmezdim.  Zaman içinde tanımaya başladıkça yıldızım barışmıştı ama bu tam anlamıyla bir yakınlık değildi. Sonrasında "Görkemli Kaybedenler" romanıyla onun yazarlığını farkettim. Buna rağmen de bir yakınlığım hala yoktu. 
Son 10 yıldır biraz olsun Cohen'e algı kapılarım açılacaktı o da şarkılarının kavırlarından olacaktı, tabi bir de "Future"ı onun yorumuyla sevecektim. 
Leonard Cohen hayata veda ettikten sonra bir yazı hazırlama sevdasına girişirken, aşağı yukarı bütün şarkılarının sözlerini bir bir taramaya başladım, işte o zaman bütün her şey değişecekti. Karşımda kelimenin tam anlamıyla bir şair vardı. O gün bugündür onun şarkı sözlerinin iyi bir çeviriyle şiir kitabı olarak yayınlanmasını hayal etmiştim. Kısacası bana göre o bir şairdi. Bir süre sonra bunun da yetmeyeceğini anladım. Leonard Cohen hem bir şair hem edebiyatçı, hem de müzisyendi. Belki bunlar da yetişmeyecekti. Tam anlamıyla bir ironi ustası hatta mizahçı yönü de vardı. Yani Leonard Cohen'i tam kavramak için insan çok farklı pencerelerden bakmalıydı. İşte portrelerini çizmeye koyulurken de bu farklı açılardan bakmanın keyfi doyulmaz bir şeydi ve dinlerken de öyle olmalıydı. Gene de Leonard Cohen, en sevdiğim müzisyenler arasında ilk sıralarda değildir ama en entelektüel müzisyenlerden biri olduğu kesindir. 


Aptulika

1 Kasım 2019


Hiç yorum yok:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...