5 Kasım 2019 Salı

Folk Çiftliği

Bob Dylan / Folk Çiftliği (2019) – 20 x 29,5 cm (Evrim Memik koleksiyonu)

"Cem Karaca'dan Zappa'ya" Sergisi'nden 2

"Cem Karaca'dan Zappa'ya" isimli sergim bir ay açık kaldı ve bu hafta sonu (11 Kasım 2019) bitiyor. Sergi boyunca bulunurken çizimlerle ilgili kısa yazılar da yazdım. Bunlar kimi zaman çizilen işlerle ilgil olduğu gibi kimi zaman da sergideki izlenimleri ve anektodları içeriyordu. Bu yazılara aralıklarla yer vereceğim. Böylelikle sergiye gelme imkanı olmayanlar buradan izleme olanağını bulurken, sergiye gelmiş olanlar da tekrar o anları yaşayacaklar. Ha bu arada sergiye gelmiş olanlarda tablolarla ilgili sergi izlenimlerini yazabilirler. ( bluesperisan@gmail.com )



BOB DYLAN 
"Folk Çiftliği"

Bu sergiyi 35 yıl önce açmış olsaydım, Bob Dylan yerine Joan Baez'e yer verirdim. Lise zamanlarımda Baez'e deliler gibi tutkundum ve birlikte yaptıkları çalışmalarda Bob Dylan'ı onun vokaline hiç ama hiç yakıştıramazdım. Bu yüzden birlikte yaptıkları plakları dinlemek değil, evime bile sokmak istemezdim. Daha sonraki yıllarda Joan Baez, İstanbul Festivali'ne konsere gelince ilgim de azalmaya başlamıştı. Yani sergiyi 30 yıl önce açmış olsam bu iki isim de yer almazdı. Ancak Bob Dylan'a biraz ısınmaya başlamıştım ama parçalarını kendinden değil de başkalarının yorumlarından dinlemek hoşuma gidiyordu. 
2000'li yılların ortalarına doğru Martin Scorsese'ın yaptığı Bob Dylan belgeselinden sonra kanım ısınmaya başlayacaktı. Özellikle de Amerikan folk müziği geleneğinin taşıyıcısı olarak gördüğüm sesi daha iyi algılayacaktım. 
Her şeye rağmen Bob Dylan'la yıldızım gene de kolay barışmayacaktı. Bu sefer de yıllar içinde portresini yapmak da zorlanacaktım. Benim yaptığım çizimleri Bob Dylan'a tutkun olan insanlara gösterdiğimde değil beğenmek tanımıyorlardı bile. Açıkcası 20 yıldır bir çok Dylan çizimi yaptımsa da ne beni ne de başkalarını mutlu etti. Ta ki sergideki bu çizimi yapana kadar. Buna benzer bir iki çizimde de başarı yakalanmıştı ama hepsinin ortak yanı genç hatta ünlü olmadan önceki haliydi bu. O Amerikan protest folk ustaları Woody Guthrie, Peter Seeger'in bayrağını aldığı yılların Bob  Dylan'ı. 
Bence bu çizim olmuştu ama nasıl? 
Sevgili dostum Bülent Seyitdanlıoğlu radyo programı "Kulak Misafiri"nde iki albüme yer verecekti. Bunlardan biri Bob Dylan'ın albümüydü. Diğeri ise Prince'in kariyerinin öncesinde evde piyanosuyla kaydettiği kayıtlarından oluşan bir albümdü. Bende program yayına girmeden önce tanıtımı için çizgi roman vari bir çizim yaptım. Prince'in kentli yanını vurgularken, Dylan'ı da köylü olarak esprili bir şekilde kurguladım. İşte oradaki karelerden birinde de bu çizimi yapmıştım. Folk Çiftliğinde bir Bob Dylan. Keşke çizimin yanına bir radyo koyup, o programı da dinletebilseydim. 
Aptulika
5 kasım 2019





Hiç yorum yok:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...