9 Kasım 2023 Perşembe

Ringo Starr, "Rewind Forward" ile içimizi ısıtıyor.



 Ringo Starr'ın yeni albümü (daha doğrusu mini albüm - EP'si) "Rewind Forward"ı ilk önce hiç önemsemedim. Bu sabah şöyle bir dinleyeyim dememle beni bir anda sarmaya başladı. 

 "Rewind Forward", 15 dakika süren ve 4 parçadan oluşan bir mini albüm ama içinde konuk olan ve çalışan kadro bir kaç albüme bedel. Albümün açılışında yer alan "Shadows on the Wall" Toto grubundan tanığımız Steve Lukather ve Joseph Williams tarafından yazılmış. Bu parçada Lukather gitar çalarken, Williams da geri vokalleri yapmış. 

Ardından gelen "Feeling The Sunlight"isimli parça ise beni bir anda içine aldı. Öyle ki iki üç dinleyişten sonra bu parça aklıma yer edecekti. Sonra bu parçanın söz yazarı ve bestecisinin kim olduğuna baktığımda Paul Mc Cartney ismini görecektim... Artık itiraf etmeliyim ve saklamanın pek bir anlamı yok: Beatles elemanları içinde bestecilik yönüyle McCartney benim için ayrıcalıklıdır. "Feeling The Sunlight"de sadece bestesini yapmakla kalmayan McCartney, bas gitar, gitar, klavyeler ve  bizim kanun'a benzeyen (ki aynı şekilde çalınıyor) zither de çalarak yer almış. 

Albümün bitiminde yer alan "Miss Jean"ı dinlerken içimden "Tam Tom Petty'lik parça" demiştim. Ardından bir baktım ki parçayı  Tom Petty and the Heartbreakers'ın üyeleri Benmont Tench ve Mike Campbell ile Ian Hunter birlikte yazmışlar. Gitarıyla Mike Campbell, piyanosuyla da Benmont Tench  eşlik ederek katkıda bulunmayı da ihmal etmemiş. Bu arada parçada bas gitar çalan Lance Morrison'ın dolgun tonu da övgüye değer.   

Albümün üçüncü sırasında yer alan albümle aynı adı taşıyan parça da Ringo Starr'a ait. Bu arada bu parçada Joe Walsh'ın gitarıyla konuk olduğunu da söylemeden edemeyeceğim. 

"Rewind Forward" kısa adeta bir bayram şekeri tadında. Beatles efsanesinin davulcusu Ringo Starr her daim olduğu gibi büyük böbürlenmeler ve iddialar peşinde değil. Samimi ve sıcak bir şekilde kendini sunuyor. Albümde davulunun keyfine vardığım kadar vokalistliğini de önemsiyorum. 

Aptulika



Hiç yorum yok:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...