15 Ekim 2023 Pazar

Suzi Quatro ile KT Tunstall YÜZ YÜZE

 



Çocuklukta duyup rock'a sevdalandığınız grup veya şarkıcılar olmuştur. Ancak yaşınız biraz büyüdüğünde dinlediğiniz gruplar çoğalmış ve müzikal bakışınız gelişmiştir ve o ilk göz ağrınız olan grup ya da sanatçıyı basit (ya da pop) bulur ismini bile anmazsınız. Bundan yıllar önce bir arkadaşımın çocuğu ilkokula falan gidiyordu, babası bana, "Bizim çocuk da rock dinliyor." demişti. Tabi hemen neler dinliyorsun diye sorulur ya, bende öyle yapmıştım. Çocuk bana Europe'un "Final Countdown"ını sevdiğini söylemişti. Aradan yıllar geçti çocuk Lise'ye gidiyordu ve onunla yeniden karşılaştığımda Europe'dan bahsedecek oldum, çocuk ciddileşerek, biraz da kızgın, "Ben şimdi daha başka gruplar dinliyorum." diyecekti. 



Ben de ilkokul yıllarımda Suzi Quatro ile rock dinlemeye başlamıştım. O zamanlar her dergide posteri, haberi çıkardı. Sonra genç olunca artık Suzi Quatro'dan bahsetmez olmuştum... Ama gene de seviyordum. Plaklarını bir yerde görmeyeyim hemen alıyordum. Bu arada bu hala sürer, onu da belirteyim. 

O 1970'lerde erkeklerin hakim olduğu rock sahnesine bıçkın tavrıyla damgasını vurmuş biriydi. Kısa boyuna rağmen kocaman bas gitarla sahnede devleşen Suzi Quatro, tamamı erkeklerden kurulu grubun lideri olan ilk kadındı. Görüntüsü küçük bir kız çocuğu gibiydi ama bıçkın mı bıçkın bir görüntü sunardı. Bir dönemin ikonu ve unutulmazıydı benim için.  

1980'den sonra sessizliğe bürünen Suzi Quatro, 2006 yılında çıkan "Back To Drive" albümüyle dönüş yaptığında artık 56 yaşındaydı. O geçmişin çılgın genç kızının yerinde orta yaşlarında bir hanım vardı ama albümdeki tarz daha da hard rock havasındaydı. Tabi artık dönem çok değişmişti ama gene de gündeme geldi ve bu 1970'lerin ikonunun hayatı bir belgesele konu olacaktı. 


2006'dan sonra bir kaç albüm daha yapan Quatro konserler vermeye de başladı. Bu yazın sonunda Quatro, KT Tunstall ile birlikte "Face to Face" adında bir albüm yayınlayınca elbetteki ilgisiz kalamayacaktım. 

İskoç folk rock müzisyeni olan KT Tunstall hayranı olduğu Suzi Quatro ile bir ortak arkadaşları sayesinde tanışıyor ve birlikte bir albüm yapma önerisinde bulunuyor. Böylece KT Tunstall gitarını, Suzi Quatro bas gitarını alıyor ve çalışmaya başlıyorlar. Bu ortaklıktan çıkan "Face to Face"in yapımcılığını da Quatro'nun oğlu LR Tuckey üstlenmiş. 

"Face to Face" albümündeki parçaların besteleri ve sözleri KT Tunstall tarafından yazıldığı için Quatro'nun alışıldık sert ve asi havası yok ama bir basçı bir gitaristin uyumlu vokalleriyle harika ve dingin bir düet albümü ortaya çıkmış. 

Bugün 73 yaşında olan Suzi Quatro geçmişin çıtı pıtı ama küfürbaz, asi, eli çakılı, dövmeli, bıçkın kızı değil artık ama bugünün "ağır ablası" olmaya devam ediyor. Bir yerden distorşın sesi gelirse neler olur, onu bilemem ama biliyorum ki yaş 73 olsa da  bunun rock için bir engel göstereceğini sanmıyorum. 

Aptulika 





Hiç yorum yok:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...