19 Mayıs 2023 Cuma

Ozan Musluoğlu bu sefer 9'dan vurdu!

 


Son zamanlarda gazı alınmış içecek tadında albümlerden yakınmış ve bu albümleri yapay zeka mı yapıyor diyerek isyan etmiştim. Ancak bu Cuma günü heyecanımı arttıran yeni albümler bir biri ardına gelmeye başladı. Sabah ilk olarak Yes'in yeni albümüyle keyfim yerine gelecekti. Bu zevk akşama tekrar taşınırken, beni bir şey dürttü ve yeni çıkan albümlere şöyle bir bakayım dedim. Tabi bu eylemimde bir iki parçadan sonra tekrar Yes'in albümüne döneceğimden emindin. 


İlk olarak kapağında rakamla 9 yazan bir albümü gelişigüzel dinlemeye başladım. Amanın o da ne! ortalık bir anda harika bir caz atmosferine dönüverdi. Ardından bir parça daha derken, bir anda kendime gelip, albümün kime ait olduğuna bakmayı akıl edecektim.

"Dokuz -1" adındaki bu albüm ülkemiz caz kontrbasının usta ismi Ozan Musluoğlu'na aitmiş. Bu yeni çıkan bir albüm ama kayıtları 2016'da yapılmış ve bugüne kadar bekletilmiş. Daha önceden caz piyanistlerine sonra da vokalistlere saygı albümleri oluşturan Musluoğlu, bu sefer kendi enstrümanının ustalarına saygı duruşu sunuyor. Bu kaydı 7 yıl bekletmesinin sebebi de basçılara şimdi sıra gelecek olmasından belki de, zira bu "Dokuz - 1" ismini taşıdığına göre devamı da geleceğe benzer. Tabi bu kaydın uzun ara beklemesinin bir başka sebebi de yaşanan pandemi dönemi ve ekonomik kriz. 

Albümün kapağındaki dokuz rakamına baktığımızda daire içine yerleştirilen yazıda bu dizinin içindeki basçıların isimlerini görüyoruz. Bunlar büyük ihtimalle Ozan'ı etkileyen basçılar ve aralarında Ron Carter'ın olması da beni ziyadesiyle mutlu etti. Miles Davis'in albümlerinde adını bilmeden bas tınılarını sevdiğim ve yakın zamanlarda da keşfedip solo albümlerini dinleyerek meftun olduğum Ron Carter'ı Ozan'ın külliyatında bulmak harika bir duygu oldu benim için. Şimdilik bu albümde Paul Chambers, Ray Brown, Sam Jones ve Ron Carter'a saygı gösteren 4 yapıt yer alıyor. Ben ilerki çalışmada Charlie Mingus için yapılacak parçayı merakla bekliyorum. 

Bu albümde Ozan Musluoğlu'na trompetçi Jeremy Pelt, piyanist Danny Grissett gibi Amerikalı müzisyenlerin yanısıra  Tenor saksofonda Engin Recepoğulları ve davulda Ferit Odman eşlik ediyor.  

Bu arada sonbahara doğru bu dizinin devamının da geleceğini öğrendim ve merakla bekliyorum. 

Aptulika



Hiç yorum yok:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...