3 Mayıs 2023 Çarşamba

Nesli tükenen bir Karga Salih



 Karga ile tilkinin fablını bilirsiniz, sesinin iyi olduğunu söyleyen kurnaz tilkiye inanan karga ağzındaki peynirden olur. Herkes karganın sesinden şikayetçidir ama ben güzel bulurum. Bir kere bülbül, kanarya gibi durmaksızın ötmez. Karganın ötüşünde aralıklar, esler ve alçalıp yükselmeler vardır ve tek başına solo meraklısı değildir, hayat orkestrasının içinde çalma sırası geldiğinde vuran zil sesi gibidir. Martı sesi kadar sevimsizdir ama ağlak ve panik havası yaratan çığırışları yoktur. 

İstanbul'umun ve Boğaziçi'nin güzide kuşlarından biridir. Ayrıca aynı familyadan gelen kuzgunun isminden gelen bir mahalledede son 20 yıldır oturuyorum. Bu arada kargalar komünal bir yaşama sürerler ve uzun ömürlülerdir. 

Bizim Karga ise neredeyse 30 yıl önce İstanbul'u terkedip Fethiye'ye göç etti. Ama gene komünal ve hayata karşı duruşunu korudu. Kargalar uzun yaşar dediler ama bizimki o kadar yaşayamadı ve bu haftanın başında öldü. Kim mi? yahu bizim Karga Salih. Sabah öğrendiğime göre bir iki senedir akciğer kanseriymiş ve çevresine "Yahu şu 15 Mayıs'a kadar yaşayayım da öyle gideyim." diyormuş. 

Benim için rock adına en güzel yıllar 1992'ye kadardı. O zamanlar Salih'le hep karşılaşırdık. Uzun burun benzerliğimizden çok karıştırılırdık da ama bu yanılgıyı farkedenler "A pardon seni Karga Salih sandık ama sen karga değilmişsin." derlerdi. Çok güzel zamanlardı o yıllar ve samimiyet vardı. Rock sadece rock değildi, bir derinlik ve yaşama bakış demekti. Karga Salih işte böyle simalarından biriydi. Hippi görüntüsü sadece şekilde değil, hayata karşı duruşun anarşist bir soluğuydu. 1992'ye kadar her şey harikaydı dedim biraz önce... hele 1994'ten sonra benim için eski güzellikler kalmamıştı. ama ben burada kaldım. Oysa bizim Karga Salih aldı başını Fethiye Foça derken çekip gitti. 

Kargalar için bir de "Besle kargayı oysun gözünü" derler. Bu duyduğum en salakça hatta embesil bir laftır. Kargalar sana biat etmez ve muhtaç olmaz, zaten evcil de değildir. Üstelik bizim Karga Salih bir de anarşistti. 

Bugün Karga Salih'in facebook sayfasına bir bakayım dedim. Orada onun ardından yazılan güzel bir anektodu sizlerle paylaşmak isterim. Bu yazıyı yazan Nebil Sayın'dan izin alamadan (artık kusuruma bakmasın) sizlerle paylaşmak isterim: "Beyoğlu'nda haytalığın dibine vurduğum alçak uçuş günlerimde beni yolda çevirip, 'Nebilcim çok iyi görünüyorsun ateş gibisin ama çok sakat tiplerle takılıyorsun lütfen toparla biraz senin için kaygılanıyorum kardeşim' dediğinde, 'Lan Salih bile böyle diyorsa sosyal çevreme hakikatten dikkat etmeliyim galiba' diye düşünmüştüm. Karga Salih'i de uğurlamışız. Ankara'dan İstanbul'a Fethiye'den Olimpos'a yerli yabancı tüm kopukların başı sağ olsun. "

Karga Salih'in ardından yazılan bu yazıda o eski yıllar aklıma geldi.  Aslında bu anektod bile o günlerin ne harika yıllar olduğunu gösteriyor. Görüntü hırpani ve kopuktu ama birbirine sahip çıkan sıcak insanlardık. Sonra bir başka yıllar geldi ortada ne müzik kaldı ne de o yaşama bakış... bir de baktık ki Salih çekip gitmiş Fethiye Olimpos'a konmuş. Kim demiş karga enayidir diye... tam tersine biz aptaldık o çürümeyi görmüştü ve çekip gitmişti. Gene gelecek güzellikleri gördü ve "15 Mayıs'a kadar yaşasam." demiş. 

Nesli tükenen insanlar bir bir gidiyor ama Karga Salih anılarıyla daha çok uzun yıllar yaşayacak. 

APTULİKA  




1 yorum:

Adsız dedi ki...

Tanır, muhabbet ederdik 79 sonraları uzaklaşınca benimde hafızamdan silindi idi. Bana tekrardan hatırlattın. İyi bir insandı. Ruhu şad olsun.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...