31 Mart 2020 Salı

Koronavirüs Günlerinde Hatırladıklarım ve Keşifler 5



Son iki haftadır evlerdeyiz ve Koronavirüs günlerinde keşifler ve hatırlamalar içinde bir dinleme serüvenine girdim. Yani bu da bir anlamda "Dinleme Biçimleri". Evet aklımıza hemen, "Görme Biçimleri" geliyor. 
Koronavirüs günlerine zorunlu olarak girişimizle 18 Mart'ta yapmayı planladığımız ve Alpay Şalt'ın konuk olacağı "Görme Biçimleri"ni iptal etmek zorunda kalmıştık. Oysa ondan iki hafta öncesi aynı etkinlikte "68'lerin Saykodelik Konser Afişlerini" yapmıştık. İşte o sıralar dönemin saykodelik gruplarını da tekrar hatırlama ve keşfetme işine girişmiştim. Bir ay önce başladığım bu uğraş Korono evde kalmalarında da sürmeye devam etti ve ediyor... hem de sadece saykodelik değil her tür müzik tarzıyla devam ediyor. Ama biz o ilk başlangıçtaki keşiflerden biriyle dizimize devam edelim. 
Buyrun bakalım 32 kısım tekmili birden...







Count Five
"Psychotic Reaction"
(1966)
Double Shot


1960'ların Saykodelik döneminin en güzel izlerini veren Count Five'ın ilk ve tek albümü. Kasım 1966'da piyasaya çıkan albümü dinlediğinizde aradan 54 yıl geçmesine rağmen yansımalarının bugüne etkilerini görüyorsunuz. 
Bu ilk albümü dinlediğinizde o kadar öncü tavırlar, hatırladığınız klasikleri duyuyorsunuz ki Count Five'ın tek albümle sınırlı kalmasına inanmak istemiyorsunuz. 
Öncü tınıları veren Count Five'ı her ne kadar Saykodelik Rock içinde değerlendirsek de onlar için Kalforniyalı Garage Rock grubu da dememiz uygundur ve tam da yerine oturur hani. 
Grup bu ilk ve tek albümünü bağımsız bir şirketle yaptığı için kayıtları düşük bütçede ve kısa sürede yapılmıştı. Öyleki albüme koyacak parçaları yetişmeyince de iki The Who bestesine yer vermişlerdi. ( My Generation ve Out in the Street)
Tanıtım olanakları ve pazarlaması iyi yapılmadığı için grup kısa bir süre sonra dağılacaktı. 
John "Sean" Byrne - vokal , ritim gitar
Kenn Ellner -  vokal, tef , armonika
John "Mouse" Michalski -   gitar
Craig "Butch" Atkinson - davul

Roy Chaney - bas gitar
Grup elemanları üniversite öğrencisiydi ve Count Five dağılınca müziği bırakıp, eğitim hayatlarına devam ettiler. 
Ancak her şeye rağmen Count Five müzik tarihinde bir dönüşüm yapacaktı. Nasıl mı? Kapak fotoğraflarında cepheden poz vermek yerine kamerayı bir çukura yerleştirerek aşağıdan perspektifle çekilmiş fotoğrafları yer alacaktı. Bu sonraki yıllarda hem aşağıdan hem de yukardan çekilmiş fotoğraflarla dönemin aranılan kompozisyonu olacaktı. Bu işi başaran fotoğraf sanatçısının ismi  Bernard Yeszin'di. 
Count Five ilk albümünde kayıtları kısa sürede yapılıp, acele kotarılmış olsa da yıllar sonra samimiyetleriyle dinlenilesi bir iş yaptıkları anlaşılacaktı. 

Aptulika 
Korona Günleri



Hiç yorum yok:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...