27 Mart 2020 Cuma

Hafta Sonu Blues Perişan Kütüphanesi'ne Katkı 138


Şiir Kitapları
Bu köşede kitapları paylaşırken şiir kitaplarına yer vermekte sıkıntı çektiğimi hadi tam anlamıyla söyleyeyim, çekindiğimi belirtmeliyim. Bunun sebebinin en başında insanların şiir ile çok fazla ilgilenmemesiydi. Açıkcası böyle bir kitabı tanıtmaya kalktığımda bir çok insanın, "Bu da nerden çıktı şimdi!" gibisinden bir yaklaşıma gireceği ve bu yüzden benim de sinirleneceğimden endişe ettim. Her ne kadar bu böyle olsa da umursamazdım ama benim de uzun zamandır şiirle bir bağımın kalmadığını hissettim. Lise ve üniversite yıllarımda şiir kitaplarını takip etsem de daha sonrası ilgim azaldı. Neredeyse 25 yıldır bir şiir kitabı almamışım bile. Şimdi hayatımda bir değişiklik oldu ve şiir okumaya yeniden. başladım. Bu nasıl mı oldu? Size komik gelecek ama bu Koronovirüs günleri sebebiyle oldu. 

Benim dediğimde laf mı şimdi, başımıza bela olan, bizi evlere tıkan Koronavirüs müsibeti nasıl olur da şiirle beni buluşturur. Aslında evde kapalı kalmak hayatımızda değişiklikler yapmayı da getirdi. Ben kendi adıma evde çalışan biriyim. Zaten kitap okumak, yazıp, çizmekten başka bir halta yarayan biri değilim. Bir de dışarı çıkamayınca bu alanda daha da yükleniyorum. Bu duruma maruz kalmışken daha önce yapmadığım bir şeyi de hayatıma katayım dedim. Evin her odasına bir şiir kitabı koyuyorum. Bir oda da sıkılınca bir başka odaya geçiyorum ve o şiir kitabından bir şiiri açıp, okuyorum. Ha bu işi bazen de sesli yapıyorum. Fazla değil sadece bir şiir. Böylece evim genişliyor sanki şehrin içinde geziniyorum. 

Bunu bir haftadır yapıyorum ve şiir hayatıma gene girdi. Aslında şiir ne kadar önemliymiş ki bu azımsanacak bir şey değil. Hani bazen şiirleri sesli okuyorum dedim ya, sakın ola ki başkalarına okumayın. Kendi sesinizle yani iç sesinizle şiir güzeldir. 

Şimdi dediğimi uygulamaya kalkacak olanların yapacağı ilk şeyi biliyorum... Hemen internete girip, bir şairi ya da şiiri yazacaklar. Bunu sakın yapmayın, çünkü orada bir tiyatrocu ya da kıymeti kendinden menkul ünlü bir ses arkada bir fon müziği eşliğinde şiir okuyacak ve siz de dinleyeceksiniz. Bunu yapmayın, bu şiirden keyfinizi almanıza engel olacak.( Eh biraz da 90'larda musallat olan bu moda bizi şiirden soğuttu hani) Bizzat o şairin kitabından o şiiri okumanız en güzeli. 

İşte bu Koronovirüs günlerinde ben bu keyfi yaşıyorum, size de tavsiye ederim. 

Aptulika
Koronovirüs Günleri  

Hiç yorum yok:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...