22 Ocak 2022 Cumartesi

"Hay Bin Köfte!"



Meat Loaf'ın ardından böyle bir başlık atayım mı, atmayayım mı diye açıkçası çok düşündüm. Sonra aklıma asıl adı Michael Lee Aday olan bu rock müzisyeninin sahne adı olarak Meat Loaf'ı kendine uygun bulması aklıma gelecekti Ve tabiki yazımın başlığına çocukluğumuzun vazgeçilmez çizgi romanında kahramanlardan birinin devamlı kullandığı "hay bin köfte" lafını uygun bulacaktım.

Dalyan köfte misali devasa kilolu olan Meat Loaf'ın et yememesi yani vejetaryan olması da ayrı bir konu  ve bir o kadar da ilginçtir hani.

Meat Loaf albümleriyle ilk tanışmam 1990 başında "Bat Out Of Hell II : Back Into Hell" ile olacaktı.  Ondan öncesi de "Hard'n Heavy Slow" tipi karışık kasetlerde de bolca karşıma çıkardı hani. Böylesi davudi, operatik sese hayran olmuştum. Bir kaç yıl sonra 1977 tarihli ilk albümünü de bulup dinleyecektim. Ondan sonrası da her yeni yaptığı albümü takip etmeye başladım. Aradan geçen onlarca yıl sonra hep aynı şarkıyı dinliyormuşum gibi gelecekti. Sonrasında da takibi bırakacaktım. Aslında bu yazıyı yazarken tekrar albümlere göz attığımda aslında farklı çalışmalara da rastladım ama adamın başına hep aynı parça musallat olmuş gibi. Hani bizdeki İskender Doğan denilince akla "Kan ve Gül"den başka bir şey gelmemesi gibi. Meat Loaf'ı biraz Bonnie Tyler'a benzetirim. Sanki onun erkek hali gibi (Ama bu arada Bonnie Tyler'ı başka parçalarıyla da hatırlarım. hakkını yemiş olmayayım). 

Dün internette müzik haberlerine bakarken "Meat Loaf haberini görünce, içimden "Eyvah gene yeni bir Bat Out Of Hell turnesi mi?" diyecektim. Sonra habere dikkatle bakınca bunun bir ölüm haberi olduğunu anlayacaktım. Meat Loaf, 20 Ocak 2022 tarihinde 74 yaşındayken yaşama veda etmişti.   

 Bu güçlü vokalin ardından bir çizim yaparak anmak istedim. 

APTULİKA

Hiç yorum yok:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...