17 Ekim 2014 Cuma

Merhaba Blues Perişan Hafta Sonu Kitaplığı


Blues Perişan sizi hafta sonuna  her Perşembe gecesi bu sayfaların  sahibinin elinden çıkan harika bir programla  hazırlıyor  , hafta içinin son günlerinin ilk dakikalarına  , blues , rock , jazz ve  soul müziğinin harmanlandığı programın masmavi notları ile giriyorusunuz .  Ve cumalarınız eminim ki göz açıp kapanıncaya kadar geçiyordur .
O halde hafta sonunu düşünmek , planlamak ya da hiçbirşey yapmadan doğal akışında yaşamak için saatler önünüzde beliriyor .   Eh yapacak çok şey de olabilir , hiç birşey de ...
Bu sayfaların yazarı  değerli dostum Aptulika’ya öncelikle geçen haftaki  kitaplarla ilgili yazısı ve içinde bana atıfta bulunduğu,  benim için çok değerli düşünceleri için teşekkür ediyorum ,  saygılarımı sunuyorum . Bu vesile ile  ara ara bu sayfadan nadiren yazdığım muzik içerikli yazılar dışında   elimden geldiğince  sizlere  “ Sahaflardan Seçilmiş Kitaplar “ dan  bazı minik öneriler  paylaşmaya çalışacağım .  Kitap eleştirmeni , edebiyat kurdu  vesaire değilim .  Sadece sizden biriyim , bu yüzden sevdiğimi , beğendiğimi  ya da faydası olacağına inandığımı paylaşmak isterim . Bu böyle biline , yoksa ahkam kesmek ne haddime ... Bizimkisi sadece  bir merak , hobi diyelim ya da kısaca ... Yazmaz, paylaşmaz isek delirebiliriz belki de , değil mi üstad ? ( Buraya bir gülümseme işareti koymak gerekiyor galiba  )

Bu konudaki ilk yazımda sizlere   “Bir sahaf “ ,  “Bir  çizgi roman/ karikatür   kitap evi ve kitapçısı “  ve “Birkaç kitap”   pas etmek istiyorum .  Hafta sonu evinizin , yalnızlığın ve sessizliğin huzurunu arayanlar kitaplara ,  çıkıp dolaşmak isteyenleri  sahaflara ve kitapçılara davet ediyorum .
Belki sahaflar üzerine ileride yazarım ama şukadarını söyleyeyim , benim için iyi dizayn edilmiş bir sahafta geçirilen saatler bir müze ziyareti gibi haz vericidir . Bu  alışkanlık sizlere de tavsiye olunur .


Bir Sahaf :  Kırkambar Sahaf 
( Çavuşdere Cad. Hayrettin Çavuş Sok. No: 8/A Üsküdar ) 
Benin en daimi takipçisi olduğum, en favori ve rahat sahaf ortamı ,  ucuz kitap büyük fırsat ( en az üç kitap bulmadan çıkmayacağınıza eminim. )


Bir çizgi roman/karikatür yayınevi ve kitapçı :  Fleneur  (  Adres: Caferağa Mah., Sakızgülü Sk No:1/G Kadıköy  -  Caferağa spır salonuna yakın )  :  https://www.facebook.com/flaneurcomics
Burası bir  Don Kişot  dükkanı bence .  Değerli bir arkadaşımız  Türkiye’de bir kahramanlığa soyunmuş .  Kaliteli ve seçkin,   dünya çapındaki  çizgi roman , karikatür ve  edebiyatın önemli eserlerinin  ya da muziğin önemli  kişiliklerinin  hayatlarını anlatan çizgi romanları  basmış .  Minicik bir dükkan ama bir okadar sıcak .  İlk kez  sadece meraktan ( İlki Jim Morrison çizgi kitabını gördüğüm içindi ki o sayede tanıştım ve keşfettim )  girdiğim ve iki kez gittiğim dükkandan  en az iki  saatte zor çıkabildim .  Bir resim öğretmeni  bu işe soyunmuş ise içinde bir kalite,  duygu ve haz olacağı açık zaten .  Çizgi roman ve karikatür ve tabi edebiyat meraklıları burayı keşfetmediyseler , Kadıköy’e yolunuz düştüğünde mutlaka uğramanızı tavsiye derim .  Bu mekan çok daha fazlasını hakediyor .
Çıkardıkları  özel çalışmaları ve  seçkilerinden bazılarını bu  sayfa bağlantısında   (http://www.pandora.com.tr/yayinevi/flaneur/7925   ) görebilrisiniz .  ( Ben Morrison ve Bukowski’yi aldım .  Bir sonraki seferimde  Robert  Crumb’un  FRITZ : The Cat  ve  Mr Natural : Bay Matkap’ın Delici Hikayeleri ‘ni almayı planlıyorum . 
Meraklısı için yayınevinin şöyle bir programı da var .  :  http://flaneuratolye.blogspot.com.tr/

Kitaplar
Konu ilk yazı olunca laf uzuyor , bu ilk yazıda  birkaç kitap ismi ile şimdilik virgül koyuyorum  ( , )

1 - Bir Fotoğrafçının La Plata Maceraları     
Adolfo Bioy Casares 
( 6-45 Yayınları )
136 sayfalık , harika bir hikaye . Yazarı ve kitabı tanımam ve okumam 1 gün sürdü , kabaca 3 saat diyelim .  Hakikatten basit bir hikayenin içine ( Fotoğrafçı kahramanımız Almanza’nın La Plata / Arjantin ‘e  yaptığı bir yolculuğun ve orada balına gelenlerin anlatıldığı kısa bir roman  )   , nasıl bir  kurgu katmış yazar , çaktırmadan geriyor , ama bir yandan da o kadar naif bir kahramanımız var , ara ara sanki içiniz sıkılıyor , kaotik bir olayın ortasına düştüğünüzü hissediyorsunuz ama hep bir şüphe hakim , acaba öyle mi diye . Sonunu merak ederken , deniz bitiyor  ...   Ben şahsen çok şiddetle tavsiye edip ,  okuduktan sonra  ne hissedeceğinizi merak ediyorum ?

2- Siddhartha  
Hermann Hesse
176 sayfalık versiyonunu okuyorum .  Bir solukta  75 sayfa olunca  ve  hikaye  çok yalın ve içindeki kendi öz benini   arayanın kahramanımız Siddharta olunca , yazanı da  bu işlerin piri  ve en sevdiğim gurubun isim babası kitaba imza atan H. Hesse olunca , tam bir hafta sonu tavsiyesi oluyor .  Yoga’ya , Budha’ya , Uzak Doğu’ya  gizemli bir yolculuk yapabilirsiniz  inşallah ...

3- Bukalemunlar İçin Müzik
 Truman Capote   
Birbirinden ilginç,  yazarın  yarı yaşanmış , yarı kurgulanmış ve kaleminin gücünü kullandığı etkileyici hikayelerden oluşan bir kitap .  Eğlenceli , esprili , gergin  ama dolu dolu bir kitap , yazarın kimliği  ve yaşamı kadar renkli ...

4-  Sazan
Slowomir Mrozek  
Sanırım bu kitabı biraz zor bulursunuz ama bulursanız mutlaka okuyun. Polonyalı bir mizah örneğine   şahitlik etmek sanırım  size de çok ilginç gelecektir .  Absürt gibi görünen  hikayeler bence bize farklı gibi gelebilecek,  ilk başta “ höng”   diye kalıp  , okudukça   meraka ve ilgiye dönüşen bir tarzda ilerliyor .   Soğuk savaş dönemi Polonya’sı ve benzeri yaşama dair hicivlerin eleştirilerin ve sosyal olguların bu yari gri mizah yarı ak mizah öyküleri bence çok ilginç ve keyifliydi , önceleri ısınamadığım kitaba ve yazara sonlarda “ bitmeee “ diye yalvardım ...

Son söz
  OKU !  Her kim olursan ve her nerede olursan ol ... 
 G.Yalnızkartal 
 
  16/10/2014


Hiç yorum yok:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...