28 Temmuz 2024 Pazar

Afşar Timuçin'in Ardından

 


26 Temmuz Cuma günü ülkemizin önemli düşün insanlarından Afşar Timuçin'in ölüm haberini alacak ve facebook sayfamdan bir çizimini yayınlayıp, alta şu satırları yazacaktım: 

"Afşar Timuçin Hoca'yı bugün kaybetmişiz. Bizim Mimar Sinan Üniversitesi'nde de hocaydı ama ben rast gelemedim...  Ancak daha lise yıllarımdan onun yazılarını Soyut, Yazko, Milliyet Sanat Dergilerinden takip ederdim. Felsefe ve estetik alanında önemli bir usta olan Afşar Timuçin'in bir çok şiir kitabı da vardır ve biri hala bugüne kadar kütüphanemde kalmıştır."



 


Ardından Afşar Hoca'nın 40 yıldır kütüphanemde duran şiir kitabını yılların hatırası olarak fotoğrafını çekecek ve şunları yazacaktım:

"1980'li yılların başı ve Afşar Hoca'nın bu şiir kitabını almışım. Hatta bir süre sonra da imza gününe gidip imzalatmışım. Orada "Dostlara Dostça" yazması beni şaşırtmıştı. Öyle ya yeni yetme tıfıl bir gençtim ve bu büyük ustanın "Dost"luğuna erişmiştim. (Bir imzalık da olsa)... Ama gene de Afşar Timuçin bana ve bizim kuşağa bir şekilde boyut katmıştı.



Bir bilge insana üzerimizde emeği olan hocamıza bu satırlarla da olsa bir vefa borcumu vermiştim. Üzerinden bir gün geçti ve bu pazar sabahı SOL internet sitesinde aziz dostum ASAF GÜVEN AKSEL'in "Afşar Timuçin ‘metafiziği’" yazısını görecektim. Yazıyı okuyunca bir hayli onur duydum. Afşar Hoca bize gençliğimizden bu yana öyle bir boyut katmış ki, onu anladım. 

Asaf'ın yazısını buraya kopyala yapıştır yaparak paylaşmak istemedim. Aşağıdaki linkten tıklayarak okumanızı öneririm. Asaf'ın kaleminden Asaf Timuçin'i okuyun derim. Okuyun ki ülkemizin aydınlık insanlarını tanıyın isterim... Zira bu insanlar artık kolay kolay gelmiyor ve yerleri dolmuyor. 

Asaf Güven Aksel'in SOL'daki yazısını aşağıdaki linkten okuyabilirsiniz: 

https://haber.sol.org.tr/yazar/afsar-timucin-metafizigi-394383



Hiç yorum yok:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...