1 Ağustos 2018 Çarşamba

"Efsane Paul McCartney yeniden Cavern Club'de Sahnede

Radyo ODTÜ'de her pazar gecesi "Kulak Misafiri" isimli harika bir rock programı yayınlanmakta. Bu programı hazırlayan Bülent Seyitdanlıoğlu ile geçen yıl tanıştım. Böyle güzel bir insan, sağlam bir rock dinleyicisiyle tanışmakta niye bu kadar geç kalmışım diye de bir hayli üzüldüm desem yeridir. O İstanbul'a geldiğinde, ben de Ankara'ya gittiğimde bu geçen yılların açığını bol bol sohbet edip, rock dinleyerek kapatıyoruz. Baktık olmuyor uzaktayız ben onun rock programını dinliyorum o da benim yazıları okuyor. (bu arada çok yakında benim radyo programı da başlayacak, onu da burdan duyurmuş olayım hani.)
Bir ara ona Blues Perişan Blog'da da yazmasını teklif ettim, oda beni kırmadı ve bir yazı gönderdi. İşte böylece Geronimo Yalnızkartal ve Cenk Akyol'dan sonra Bülent Seyitdanlıoğlu da yazılarıyla Blues Perişan Blog'da. Üretkenliğini bildiğim için onu daha sık görmek isteriz. 




"İki tane büyük kulüp vardır. Biri Liverpool FC Club, diğeri ise The Cavern Club.” 
Bu sözler Cavern Club'un duvarında asılı.
Cavern Club, 1957 yılında Liverpool'da bir caz kulübü  olarak açıldı; sonrasında müziğin dönüşümüyle birlikte bir rock'n'roll kulübüne dönüştü.

İşte adı Liverpool'la simgeleşen efsane The Beatles, bu mekanda 1961 yılından 1963 Ağustos ayına kadar tam 292 kez sahne aldı.
Beatles sonrasında da çok önemli grupları da  ağırladı Cavern. Bu ufacık kulüpte The Rolling Stones, The Yardbirds, The Kinks, Elton John, Queen, The Who ve John Lee Hooker gibi önemli isimler de sahne aldı. 

Cavern Club, bir çok kez kapandı ama yine açıldı.
Beatles'ın efsane üyesi Paul McCartney, 1999 yılında,  1950'li yılların şarkılarını yorumladığı Run Devil Run isimli bir albüm yapmış; aynı yıl The Cavern Club'te çok özel bir konser vermişti.
Gerek albüm gerekse konserde Paul McCartney'e Pink Floyd'un efsane gitaristi David Gilmour ve Deep Purple davulcusu Ian Paice eşlik etmişti. 
Eylül ayında yepyeni bir albümle dinleyicisiyle buluşacak  olan Paul McCartney, albüm tanıtım çalışmaları kapsamında yıllar yıllar sonra geçtiğimiz Perşembe yine Cavern Club sahnesindeydi.
9 Eylül'de popüler müzik tarihindeki yerini alacak yepyeni Paul McCartney albümü  Egypt Station adını taşıyor. Albümden   I Don't Know isimli şarkı Haziran'da dinleyici ile buluşmuştu.

 

 BÜLENT SEYİTDANLIOĞLU
(Kulak Misafiri radyo programı yapımcısı) 






Hiç yorum yok:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...