3 Ocak 2023 Salı

Earth, Wind and Fire grubundan Fred White öldü.

 


1970'li yılların çığır açan funk grubu Earth, Wind and Fire'ın davulcusu Fred White, 67 yaşında hayata veda etti. Sanatçının ölüm haberini ailesi 1 Ocak 2023 tarihinde duyurdu. 



9 yaşında davula başlayan Fred White, 16 yaşında Donny Hathaway'in konserinde çalacak ve 'harika çocuk" diye anılacaktı. Daha sonra kardeşlerinin (basçı Verdine White ve  üvey kardeşi Maurice  White) grubu Earth, Wind and Fire'a katılacaktı. 


 



Eskiden Earth, White and Fire plaklarını görürdüm, dinlediğimde "Aaa bu diskoymuş ya..." derdim ama dinlemeden de edemezdim. Bu güne kadar bir iki CD'si ve kaseti evimde olmuştur... 1 plağıda çok eski tarihlerden beri mevcudiyetini korur.

Şimdi Fred White'ın ölüm haberini yazmak için oturduğumda , biraz da dinlemeye başladım. Ve kendimi tutamadım: "70'lerin popu, diskosu bile başkaymış" diyecektim. 

Ama haksızlık etmeyelim Earth, White and Fire'ı sadece pop ya da disko diye tanımlayamayız. Onlar gene 1970'lerin Chicago'su ve Blood, Sweat and Tears'ı gibidir. Bu gruplar caz ile rock'ı harmanlayarak caz rock yaptılar. Earth, Wind and Fire ise funk ile cazı birleştirerek harika işler yaptılar.

Aşağıdaki videoda "Shining Star"  isimli parçalarının konser yorumu var. İzleyince bana hak vereceksiniz. 



Hiç yorum yok:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...