1 Ocak 2023 Pazar

Yeni yılın ilk kaybı: Filip Sümbülkaya

 


Yıllardan 1986 falan gibiydi ve yeni çıkan bir kasetin haberini Hey dergisinde görecek ve hemen alacaktım. Bu hard rock ve heavy metal tarzında yapılmış ilk albümlerden biriydi.


 Kapağında bulunan gitarist illüstrasyonu zaten ogüne dek alışık olmadığımız ama özlemle beklediğimiz tarzı müjdeliyordu. Ogün eve gelip kaseti çalmaya koyulduğum anı hala unutamam. Kaset çalmaya başlayınca çıkan sound odamı bir anda başka bir boyuta sokuverecekti. Bu Whisky grubunun "Babaanne" albümüydü. Aradan onca zaman geçti ama benim bütünüyle ve hiç bir parça ayrımı yapmadan sevdiğim en ayrıcalıklı Whisky albümüdür. 

Kaseti dinlemeye başladığımda bir yandan da grup elemanlarına bakacaktım. Baterist ibaresinin yanında  Filip Sümbülkaya ismini görerek, o muhteşem davul ataklarının mucidi ile ilk kez tanışacaktım. 

Sonraları Filip'i Bulutsuzluk Özlemi'nin kadrosunda görecektim ve konserlerde canlı olarak izleme keyfine erişecektim. Tabi aklımda kalan bir başka şey de o mütevazı gülüşü olacaktı. 


Filip'in son yıllarda Burgazada'da yaşadığını duymuştum ama yıllar varki görmüyordum. Ancak yeni yıla girdiğimiz gece onu kaybettiğimizin haberini alacaktım. Habere eşlik eden yakın zamanda çekilmiş  resmine baktığımda, yüzünde gene o gülümseme ve iyimserlik vardı.  

Filip Sümbülkaya, baterist olarak rock adına ülkemizdeki öncü çalışmaların içinde yer alan usta müzisyen. 2023'ün ilk gününe gelmeden aramızdan ayrıldı. 

1 yorum:

Adsız dedi ki...

Büyükada’lıdır.Hep orada ve Harbiye’de yaşadı.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...