22 Ocak 2023 Pazar

"Almost Cut My Hair" Şarkısı bundan sonra söylenemeyecek.


Haftasonuna girerken Byrds  ve  Crosby, Stills & Nash'in kurucu üyelerinden David Crosby'i 81 yaşında kaybetmiştik. 

Bu yıla girdiğimizden beri öyle çok ölüm haberi verdik ki, şimdi bir sevdiğim müzisyenin haberini yazmak elimden gelmedi. Ama yazmadan da geçmek olmaz dedim ve aşağıdaki yazıyı kaleme aldım.  



 Perşembe'yi Cuma'ya bağlayan gece internetten müzik haberlerinin içinde dolandıktan sonra, yeni dişe dokunur bir haber yok diye biraz demlenip yattım uyudum. Sabah da tekrar bakmadan Beşiktaş'a gittim yapacağım işleri yaptım ve tekneyle dönerken cep  telefonundan şöyle bir instagrama bakayım dedim. O sıra Bülent (Seyitdanlıoğlu)'in paylaşımında David Crosby resmini gördüm, içimden "Bu Pazar Kulak Misafiri radyo programında David Crosby var." diyerek sevindim. Ancak diğer paylaşımlarda da Crosby resimleri görünce, bunun Bülent'in radyo programı olmadığını, kötü bir haber olduğunu anlayacaktım. Tekrar Bülent'in paylaşımına dönünce bunun bir ölüm haberi olduğunu öğrenecektim.  

Byrds  ve  Crosby, Stills & Nash'in kurucu üyelerinden David Crosby 81 yaşında hayata veda etti.

Çocukluk yıllarımızda dedelerimiz her sabah Hürriyet gazetesine bir göz atmadan güne başlamazlardı. Bunun nedeni öyle haberlere bakmak için değil, iç sayfalarda yer alana kutu kutu vefat ilanlarına bakmak içindi. O zamanlar İstanbul bu kadar devasa karınca kalabalığında olmadığı için yaşlılar gazetedeki ölüm ilanlarına bakarak tanıdıklarının vefat haberlerini takip ederlerdi. Şimdi nerdeyse benim blog geçmişin Hürriyet gazetesine döndü. Yıla başladığımızdan beri hiç yoksa her hafta bir ölüm haberi veriyorum. Artık eskilerden bir ismin haberindeki duyuruyu sosyal paylaşım sitelerinden duyurduğumda okuyanlar "eyvah, acaba oda mı öldü !" diyerek endişeleniyorlar. İşin aslı, galiba yaşlanıyoruz...artık bunu kabul etmeliyiz. Çocukluğumuzun o dedelerine döndük. 

Yaşlandık ... dedelere döndük dedim ama biz hala gençliği kaybetmedik, bir bakarsanız bizim rock ustalarımız ölüyor ama hiç biri tekaüt (dedelerimiz emekli için böyle derdi) olup kahvede oturmuyor; her biri sahnede müziğini yaparken ya da albüm yaparken hayata veda ediyor. David Crosby de 81 yaşında vefat etti ama  yeni bir albüm üzerine de çalışıyormuş. 

Jethro Tull'ın unutulmaz albümü "Too Old to Rock 'n' Roll: Too Young to Die!"da 40 yaşını aşmış eski bir rock star Ray Lomas anlatılırken; "Rock'n Roll için yaşlı; Ölmek içinse çok genç" derdi... ama Jethro Tull ve beyni Ian Anderson ondan bir kırk yıl sonra da rock yaptı hatta halen de yapıyor. 

Eski bir hippi atasözü vardır, "Hızlı yaşa genç öl; tabutun yakışıklı olsun". Dillere pelesenk olmuş bu lafı eskilerin rock yıldızları için de kullanırlardı. Şimdilerde ise bunu, "Rock'n roll yaşa hep genç ol" desek yeridir hani. 

David Crosby için yazılacak, çizilecek şeyler bitmez. Ben onun Crosby, Stills, Nash and Young grubu için yaptığı  "Almost Cut My Hair" şarkısını çok ayrıcalıklı  bulurum ve onunla özleştiririm. Artık bu parçanın onun sesinden ve gitarından haykırmayacak olması bana hüzün veriyor.

Aptulika






 


 

 

Hiç yorum yok:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...