22 Mart 2015 Pazar

Free'nin "Fire And Water" plağı ile 30 yıl

Geçtiğimiz hafta kaybettiğimiz Free grubunun basgitaristi Andy Fraser'in ardından evde eski plaklarımı karıştırdım. Hepsi yılların dostu olan plaklardan ilk önce grubun "Fire And Water" albümünü dinledim. 
1970'in yaz başında çıkan bu albümü 80'li yılların ortalarında almıştım. O günden bugüne de her dinleyişimde heyacan verir ve içimi kıpır kıpır eder. Belki de bu duygu kaybolur endişesiyle bu albümün ne kaseti ne CD'sini almışımdır. Hatta radyoda çalmak istesem imkanı yok, çünkü MP 3 formatında da bulundurmadım. "Fire And Water" albümü benim kulağımda hep plak kaydı olarak kalacak. (Laf aramızda geçen hafta MP 3 olarak bulmaya niyetlendim ama hemen vazgeçtim.)   


"Fire And Water", Free grubunun üçüncü stüdyo albümü olup, 1970'in ocak ayından Mayıs sonuna kadar Londra'daki Trident ve Island stüdyolarında kaydedilmiş. Tam tamına 35 dakika, 1 saniye süren albüm çıktığında İngiltere listelerine girip, ikinci sıraya kadar yükselmiş. Albüm grubun ABD'de de tanındığı ilk çalışma. Oradaki listelerde de üst sıraları kovalamış zamanında. Albümün "hit" şarkısı da "All Right Now"dı ve o zamanlarda herkesin dilindeydi.  
 "Fire And Water" albümünde bütün şarkılarda basçı Andy Fraser ve vokalist Paul Rodgers'in imzası var. 




Fire And Water plağının birinci yüzünde şu parçalar yer alıyor:

"Fire and Water" – 4:02  
"Oh I Wept"   – 4:26
"Remember" – 4:20  
"Heavy Load" – 5:19

ikinci yüz ise şöyle devam ediyor
 "Mr. Big" – 5:55 (bir ufak hatırlatma: 90'ların hard rock grubu MrBig'in isim babası parça tabiki)  
"Don't Say You Love Me" – 6:01
"All Right Now" – 5:32  

Free'nin "Fire and Water" albümünü mutlaka edinin ve dinleyin derim. Plak olarak bulduğunuzda ise hemen yapışın ve bırakmayın. 

APTULİKA

Hiç yorum yok:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...