29 Kasım 2017 Çarşamba

Eric Johnson Duruluğunda




Virtüoz gitaristlerin albümlerini dinlemek benim için hep sıkıntılı olmuştur. Teknik, ustalık gösterileri arasında müziği kaçırmaya başlarsınız. Tesadüf eseri Eric Johnson’u dinlediğimde bunun böyle olmadığını görecektim. Yakın zamanda çıkan  “Collage” albümü dinlerken yargım giderek daha da keskinleşti.




Eğer gitara çok takmış ve yolun başında bir gitarist olsaydım, hayal bu ya her gitar virtüozunun da hoca olduğu bir okulda bulunsaydım ve bir hoca seçmem gerekseydi bu kesinlikle Eric Johnson olmazdı ama okulda görünce selam vermekten tek mutluluk duyduğum kişi de tereddütsüz o olurdu. Hayali biraz daha sürdürelim ve yıllar geçmiş olsun ve 50’sini aştığım yaşlarda tekrar düşünüp, “Keşke gençken Eric Johnson’u seçseydim.” diye üzüleceğim kesindir. Bunu düşünürken 50 yaşında da Eric Johnson’dan bir şeyler öğrendiğimi görüp, şaşırırdım. Bence Eric Johnson öğrencisinin elinden tutup, şuraya basacaksın, şöyle tutacaksın diyen bir hoca değil, sen ondan bir şey almak için istekli olacaksın. 

Eric Johnson’un yeni çıkan albümü “Collage”ı dinlerken aklıma bu garip düşünceler geldi. Yoksa ne eskiden ne de şimdi bir gitarist olma hayalim yoktu ama Johnson Güzel Sanatlar Akademisinde bir hoca ya da bir çizgi ustası olsa böyle düşünürdüm. 
Virtüoz gitaristlerin albümlerini dinlemek benim için hep sıkıntılı olmuştur. Teknik, ustalık gösterileri arasında müziği kaçırmaya başlarsınız. Tesadüf eseri Eric Johnson’u dinlediğimde bunun böyle olmadığını görecektim. Yakın zamanda çıkan  “Collage” albümü dinlerken yargım giderek daha da keskinleşti.
Eric Johnson yüzü gibi duru ve temiz bir gitar sounduna sahip. En maharetli yanını  ve tekniğini gözümüze sokmak yerine müzikal cümlelerinin işine gizliyor.  Son albümü “Collage”ı dinlerken kafama albümün ismi takıldı ve neden kolaj diye sordum. Hangi parçalar birleştirilip bir kolaj oluşturulmuştu. İlk önce albümün caz rock – fusion yapısından kaynaklanıyor olabileceğini düşündüm. Birkaç dinleyişten sonra albümdeki parçaların hatıralarımıza yer etmiş şarkıların kavırları olduğunu fark edecektim. Birbirinden alakasız yerlerden kesilmiş kağıtların kolajlanması nasıl bir resmi oluşturuyorsa bu albümde de ayrı ayrı parçalar bir araya geldiğinde tek ve büyük Eric Johnson tablosunu oluşturuyordu.

Aptulika 


Hiç yorum yok:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...