25 Kasım 2015 Çarşamba

Leo Sayer


45’lik plaklar dönemi 60’lı ve 70’li yılları aşarak bugünlere nostalji lezzetinde geliyor. O dönemin en önemli isimlerinden biri de Neco idi. Onu ilk kez siyah beyaz ekranlarda gördüğümüzde melon şapkasına eşlik eden papyonlu klasik ceketi yeleğinin yanısıra suratına yaptığı palyaço vari makyajı ile 1975 yılında tanımıştık. Şarkısında “Ne bu halimiz böyle” diyordu. Suratındaki o palyaço makyajına çocukluktan alışıktık ama onun kıyafetiyle oluşan yabancılaştırma akılcı bir imajı oluşturuyordu.
1975 yılında Neco ilk plağını yaptığında sadece suratındaki palyaço makyacı ile değil sesini inceltip, kalınlaştırmasıyla da farklıydı. İster istemez dikkat çekecekti. Bütün bu özellikleri ilk uygulayan isim de İngliz şarkıcı Leo Sayer’di. Neco da ustasından aldığı bu ilhamı ikinci plakta temcit pilavı haline getirmeden kendi tavrını oluşturacaktı.
Leo Sayer, 1974 yılında müzik dünyasına adım atmıştı. Popüler müzik sahnesine kimi zaman masalsı bir şekilde “Küçük Prens” edasıyla kimi zaman da palyaço kıyafeti ile sahneye çıkacaktı.  Leo Sayer ile benim tanıştığım albüm ise  “Endless Flight” olacaktı. 1976 yılında çıkan bu albümü long play plak olarak edinecektim. O artık ne palyoço ne de Küçük Prens’ti ama gene şaşırtıcıydı. Gökyüzünde çılgın bir şekilde zıplayan biriydi. “Endless Flight” plağı bana uzun yıllar eşlik etti. Öyle ki 90’lara kadar bu plağı arasıra dinler, o yılları anardım. Sonrasında bu plağı aramadım. Geçen günlerde bu plağı bir dinleyeyim dediğimde ise bulamadım. Kimbilir o albümü çocuk zamanlarımın plağı diye elden çıkarmıştım belki de. Oysa şimdi bulabildiğim em pe üç kayıtlarında dinlerken öyle bir pişman oldum ki. Hele bir de o albümde davulllarda yer alan iki usta ismi görünce üzüntüm daha da bir arttı. 1992’de yitirdiğimiz Toto grubunun usta davulcusu Jeff Porcaro ile davulcuların zirve noktası  Steve Gadd’ın bu albümde yer aldığını görünce pişmanlığım daha da artacaktı. Sadece onla mı daha kimler yoktu ki o albüme emek verenler arasında. Caz fusion gitaristi Larry Carlton, Lee Ritenour ve daha nice isim Leo Sayer’in 1976 tarihli “Endless Flight” albümünde çalmıştı.
Bu pişmanlık içinde gezinirken yeni çıkan albümlerde Leo Sayer ismini görünce hemen odaklanacaktım. Bu yıl çıkan yeni albümüyle asırlar sonra tekrar karşılaşmıştım Leo Sayer ile. Geçen süre içinde İngiltere doğumlu Sayer’in uzun bir zamandır Avusturalya vatandaşı olduğunu da öğrenecektim Yeni çıkan albümün ismi “Restless Years”dı. O geçmisin pop ile rock karışımı müziğini dönemin disko akımına da yelkenlendiren Sayer yeni albümünde 67’lik delikanlı olarak çıkıyordu. Müziği pop ile rock arasında yılları olgunlukla birleştirerek dinginleşmiş bir şekilde sunuyordu.



Bu haftaki Blues Perişan radyo programında Leo Sayer’in 1976 yılı albümü “Endless Flight” albümünden üç parçaya yer vereceğim. O parçalardaki kadroya bir bakar mısınız.

* When I Need You
Bas gitar – Willie Weeks
Davul – Jeff Porcaro
Elektrik Piyano – Michael Omartian
Gitar – Dean Parks

 * How Much Love

Bas gitar – Chuck Rainey
Davul – Steve Gadd
Gitar – Ray Parker
Vurmalılar – Bobbye Hall Porter*
Piyano – Richard Tee
Ritim Guitar – Larry Carlton

* Magdalena
Akustik ve elektro gitar – Dean Parks
Bas gitar – Lee Sklar
Davul – Jeff Porcaro
Electrik Piyano – Bill Payne
Mellotron – Jimmy Phillips


Blues Perişan radyo programında ayrıca Leo Sayer’in yeni albümü “Restless Years”tan da parçalara yer vereceğiz.


Hiç yorum yok:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...