“Two Blocks From The Edge”
(1998)
Belki haddimi aşan bir yargı
olacak ama Michael Brecker’ın fusion dozu yüksek olan çalışmalarında
müzikalitesi ve zevkliliği yeterince anlaşılmıyor. Fusion yapılanmasındaki
çalışmalarında ilk dinleyişte çok sıradan bir saksofoncu gibi görebiliyoruz.
Ancak çok yoğun dinlemeden sonra onun maharetini anlamamız mümkün oluuyor.
Michael Brecker’ı daha akustik ve klasik caz normlarındaki işlerinde
dinlediğimiz de ise düzeyini gerçek anlamda kavrıyor ve zevk alıyoruz.
Yazımın başında “Haddimi aşan
bir yargı” dedim ama işin doğrusu bi bir “yargı” dan ziyade benim Brecker
dinleme tercihimin fusiondan uzaklaştığı işlerde oluyor. Michael Brecker’ı ölümünden bir yıl önce
dinlemeye başlamıştım. Bu dinlemede bir kaç albümü sırayla dinleme şeklinde
olmuştu. İlk olarak 1987 albümü olacaktı. Ardından 1990 tarihli “Now See It”
albümünü dinleyecektim. Sonrasında da
“Two Blocks From The Edge” albümünü dinlediğimde ise synth ve elektrik
donanımlı enstrümanlar olmadan daha keyifli bir Brecker kapısı açılıverecekti.
Albümün prodüktörlüğünü
Michael Brecker’la paylaşan Joey Calderazzo, payanoda yer alırken albümün
ikinci kahramanı gibi. Basçı James Genus sakin sakin ritmi oluştururken,
davulcu Jeff Tain Watts delişmen ataklarla karşıt yapıyı kuruyor. Don Alian’ın
vurmalı çalgılardaki üstün ve öne çıkma gayretinde olmayan perküsyonculuğu da
dinleme keyfini kuvvetlendiriyor.
Albümdeki parçalar
1 -"Madame
Toulouse"
2 - "Two Blocks from the
Edge"
3 - "Bye George"
(Joey Calderazzo)
4 - "El Niño" (Joey
Calderazzo)
5 - "Cat’s Cradle"
(Joey Calderazzo)
6 - "The Impaler"
(Jeff "Tain" Watts)
7 - "How Long ‘Til the
Sun"
8 - "Delta City
Blues"
Çalan elemanlar
Michael Brecker — tenor
saksofon
Joey Calderazzo — piyano
James Genus — bas
Jeff 'Tain' Watts — davul
Don Alias — perküsyon
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder