12 Temmuz 2022 Salı

Journey'in Özgürlük Yolculuğu

 


Açık söylemek gerekirse Journey'in hiç bir albümünü böylesi bir tutkuyla beklememiştim. Grubun "Freedom" isimli yeni albümü aylar öncesinden çıkan single'larıyla beklentimi fena halde körükledi. 1980'li ve 90'lı yıllarda yaptıkları rock parçalarıyla popüler ortama da oturan bu grubu açıkcası öle yakına takip etmezdim, hatta bir o kadar da Foreigner ile devamlı karıştırırdım. Bu karıştırma müzikal yapılarından çok benim onlara verdiğim ikiz kardeş muamelesiydi. Bu arada Foreigner'i biraz daha yakından takip etmiş ve sevmişimdir. 

Journey'e hep mesafeli kalmışımdır, hani o Ilgaz Anadolu şiirindeki gibi "Gitmesek de,  görmesek de o köy bizim köyümüzdür" misali bir ilişkim olmuştur. Bir ara 90'ların sonunda grubun gitaristi Neal Schon'ün solo albümlerine merak sarmıştım ve oradaki caz fusion fikirleri beni fena halde sarmıştı ve Journey albümlerini yeniden bir başka bakışla dinler olmuştum.  İşte bütün bunların sebebiyle 11 yıl aradan sonra çıkacak olan Journey albümünü bekler olmuştum. İyi ki de beklemişim, temiz bir sound, özenli vokaller, güçlü gitar ve besteleri senfoni tadında yansıtan kompozisyonlar. Bütün bunlar Journey için kapalı gişe stadyum konserlerini körükler mi? En azından bizim ülkemizde hiç sanmam. Zaten o tip konsere gidecek sermayemiz de artık pek yok gibi.



Albümle ilgili "şu parça şöyle, bu parçadaki gitar solosu harika" vesaire türünden bir kritiğe girmeyeceğim, hoş zaten bunu talep edecek bir okuyucu da yok gibi ama temiz bir sound ve keyif veren bir rock albümü dinlemek istiyorsanız tam isabet diyebilirim. Bu arada Neal Schon'e bir kez daha hayranlık duyuyorum.  (Bakınız: "Come A Way With Me")

Journey'in yeni albümü "Freedom"un kadrosuna şöyle bir bakalım:

Arnel Pineda – Vokal

Neal Schon – gitar 

Jonathan Cain – keyboard 

Jason Derlatka –geri vokaller

Randy Jackson – bas gitar

Narada Michael Walden – davul

ve "After Glow" parçasında yaptığı harika vokalle Deen Castronovo.

Bence dinleyin, pişman olmazsınız. 



Hiç yorum yok:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...