19 Şubat 2017 Pazar

2017 Oscar'ları için birkaç yorum


Bu pazar günü Geronimo Yalnızkartal sineme üzerini bir yazı kaleme aldı. Onunla Oscar ödülü ve filmler arasında bir gezinti yapacağız.


2017 OSKARLARI'NDA BİR GEZİNTİ

Önce bir ön yorum:  "La la Land" dışındaki tüm en iyi film adaylarını izledim. Bu sene OSCAR komitesi " zenci  filimleri" seçkisi sunuyor gibi. Esasında  günah çıkarma gibi mi algılamak lazım . Yani ırk ayrımına sıkı bir mesaj mı desek, ya da Trump 'u mu sevmediler , her ne olursa olsun  Moonlight , Fences , Hidden Figuers  zenci  kahramanlar ve hatalarının farklı içeriklerini sunuyor . Lion'da da  Hintli bir gencin hikayesi ayrıca  ilgi çekici  bir seçim .  Bunun yanı sıra genel anlamda  yapıtlar  , Amerikanın arka sokaklarında ya da taşrasında ki  sıradan hayatlara odaklı konular ve sıradan insan hikayeleri gibi .  La la  land   bunların dışında kalıyor   , Arrival zaten bir bilim kurgu ..


En iyi Film Adayları

Arrival   :  İlginç bir  bilim kurgu fantastik film . Çok tarzım olmayan bir  konu , ama dil bilimi  ve bir bilim insanını işin içine sokmuş olmaları senaryo ve kurgu olarak hoşuma gitti .  Ama film boyunca  bunun dışında ilginç bir şey yok . Dili çözme konusu çok hızlı gelişiyor ve anlaşılmıyor .  Oscar  alırsa  çok ciddi süpriz olur . Hiç  şans vermiyorum

Fences : Danzel Washington , hem yönetmiş hem oynamış , film neredeyse bir  tiyatro oyunu gibi  aynı  ortamda  başlıyor ve bitiyor . Amerikan alt sınıfının günlük ve sıradan hayatlarından bir kesit . Psikolojik ögeler var .  Danzel Wasgington tek başına oynuyor neredeyse, sonlarda  eşi rolündeki kadın oyuncu (Viola Davis) da  kısa da olsa büyük oynuyor ama ... İlk 30 dakika sanırım 20 dk'da  sürekli  D.W'nin dialogları var, makine edasıyla konuşuyor ve oynuyor , etkileyici bir performans .  Gayet tabii ki bu da başarılı bir oyunculuk olarak öne çıkıyor .  Oscar alacağını sanmıyorum ama . D.Washington en iyi erkek oyuncu favorilerimden biri , Oscar bence ona gitmeli ...

Hacksaw Ridge  : Bu yıl Oscar filmleri içinde iki ilginç kahraman dikkat çekiyor . Onlardan birincisi bu filmdeki esas çocuk ( Diğeri Moonlight) . Bir de  gerçek hikayeden alınma  . Silah kullanmayı reddeden bir askerin ikinci dünya savaşında  Japonya ya karşı savaşması .  Hikaye çok etkleyici tabi .  Kahramanlık da etkileyici . Genç.oyuncu fena değil ama - hatta adayda göstermişler - bence Oscar'lık oynamıyor .  Bir Amerikan kahramanlığı olduğu için süpriz yapıp Oscar verirler mi bilmem ama , alabilir .  La la land yönetmeni almazsa Mel Gibson belki  bu filmle en iyi yönetmenliği alabilir kim bilir ?

Hell or High Water : Sıradan bir arka sokak hikayesi, ama şahane sıcak ve sempatik bir hikaye , hem de action ve şiddet içermesine rağmen  .  Şahsen benim adaylar arasında  en çok ilgimi çeken film bu oldu . Oyunculuklarda başarılı . Jeff Bridges 'de dolayısı ile  en iyi yardımcı oyuncu adayım . Bana kalsa en iyi film  Oscar'ını da buna  veririm ama , Oscar ne yapar bilemem

Hidden Figures :  Hell of High Water  , olmayacaksa  Oscar 'ı bu filmin almasını isterim . Zenci ırk ayrımcılığını yine gerçek bir hikaye ve konuyla anlatan bu filmin hikayesi ve özellikle  üç zenci bilim kadını oynayan oyuncuların başarısı kurgu ve enerji filmi açıkçası çok sempatik kılıyor .  Kevin Costner'i bile sallamış ablalar  . Şahane bir üçlü oyunculuk enerjisi var . Bu yüzden Oscar'ı üçe bölemeyecekleri için  elleri boş kalacak ama , takdiri hak ediyorlar.

La La Land :  Bu tip filmleri izleyemiyorum , tarzım değil yine de deneyeceğim şansımı . Bu yüzden şimdilik film hakkında yorum yapmayacağım . Yine de şöyle bir baktım . Yorum yapamayacağım ama rekor aday olduğu için bir dünya ödül alacaktır .

Lion : En iyi uyarlama  senaryoyu kesin alması lazım .  Müthiş bir hikaye ,  etkileyici bir ilk bölüm oyunu , küçük oyuncu gayet başarılı .  Beğendim hatta çok beğendim ve de çokça da  etkilendim ,  ama  en iyi film Oscar'ı olur mu emin olamadım ... Biraz düşündükten sonra dedim ki : Olabilir !

Manchester by the Sea : Amerikan sıradan figürlerinin günlük yaşamından bir kesit .  Bir amca yeğen ilişkisi konusu . Amerikan lokal  hayatına dokunduğu için Oscar formatına uygun . Bana kalırsa vasat bir film . Hiç şans vermiyorum ama , bakış açımız farklı Oscar'la ne de olsa  ...

Moonlight : Zenci filmlerinin en ilginç ve uç hikayesi olan filmi bu . Eşcinsel bir zenci kahramanın iç dünyasını , çelişki ve çekişmelerini konu alıyor . İlgi çekici bulunmuş olabilir bir kısım izleyici tarafından ama bana vasat geldi .  Kahramanın lise öğrencisi dönemini onayan oyuncu başarılıydı .  Ben Oscar vermem , alırsa da tuhafıma gider doğrusu .

Benim En İyi Film Ödülüm ( Aylak Adam Heykeli Yani ) : CAPTAN FANTASTIC .: Amerikan sistemine ve genel anlamda dünyadaki sisteme, yani kapitalizme  ciddi bir  başkaldırı , aynı zamanda alternatif  ve alt kültür hikayesi ile şahane bir film . Viggo Mortensen   en iyi erkek oyuncu adayı . Bence  O o kadar da oynamıyor , ama özellikle  çocuk ve genç oyuncuların hepsi şahane ve etkileyiciler ki filmi başarılı kılanlardan biri de bence bu .

Diğer birkaç başlıkla ilgili tahminlerimde şöyle :

En iyi Yönetmen :  Mel Gibson - Hacksaw Ridge  ya da  Damien Chazelle - La La Land
En iyi Erkek Oyuncu :  Densel Washington - Fences
En iyi Yardımcı Erkek Oyuncu :  Jeff Bridges - Hell on Hight Water
En iyi Yardımcı Kadın Oyuncu : Viola Davis, Fences

En iyi Kadın Oyuncu : Bu aday filimleri izlemedim yorum yapamayacağım ...

Geronimo Yalnızkartal 
17 Şubat 2017


Hiç yorum yok:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...