Albert King’in 1972 yılında
çıkan, yedinci stüdyo albümü. Prodüktörlüğünü Allen Jones and Henry Bush’ın
üstlendiği albüm Stax Records etiketiyle yayınlanmıştı.
Albert King – Elektro gitar
ve vokal
The Memphis Horns – nefesli
enstrumanlar
The Bar-Kays & The
Movement grubu eşlik etmiş
1 - "I'll Play The Blues for You, Pts. 1-2" (Jerry Beach) – 7:20
Albert King’in bu parçasını
ilk dinlediğimde dikkatimi çeken şey, soloya girerken müsade isteyen “excuse
me” sözü olmuştu. Müsade istedikten sonra yeni bir vokalist katılıyormuş gibi
gitarın solosu gelir. Bu duyguyu güçlendiren Albert King ‘in “Uh”, “Woaw”,
“Hı”, “Uvvh” , “Yeah Baby” gibisinden gitar solosunun arasına yerleşen nidaları
bir tür düet halini almaktadır. Ama bu bir düetten çok arka planda
nefeslilerden oluşan bir müzik eşliğinde gitar sanki bir vokalmiş gibi yer
alıyor. King de bu görüntüye bakarak “Eh”, “Hadi bakalım”, “Öyle mi” diyen bir
adam rolü üstleniyor. Bu uzun soloya çok güzel bir yabancılaştırma ve tiyatral
hava katıyor.
Buna benzer örnekleri
enstrümanı ile konuşan geleneksel müzikçilerimizde de görebiliriz. Bizde daha
çok roman müziklerinde de olan bu tavır, doğaçlama fikrine açık yerel müziklerde daha çok da flamenko’da
görülür.
2 -"Little Brother (Make a Way)" (Henry Bush, J. Jones, Clifton William Smith) – 2:49
Soul tarzının ve soul vokalinin en güzel örneklerinden
biri. Bunu destekleyen klavyenin akıcılığı, bas gitarın ritmik yürüyüşü ve geri
vokaller soul’u fazlasıyla hissettiriyor.
3 -"Breaking up Somebody's Home" (Timothy Jackson, Raymond Matthews) – 7:19
İlk parçadaki gibi gitarı
konuşturma tavrını burada da görüyoruz.
4 -"High Cost of Loving" (Sherwin Hamlett, Allen A. Jones) – 2:56
Bu albümün çıktığı dönemlerde
radyolarda sıkçca çalınmış bir parça. Albümün geniş kesimlerle buluşması bu
parça sayesinde olmuş.
5 - "I'll Be Doggone" (Pete Moore, Smokey Robinson, Marvin Tarplin) – 5:41
Marvin Gaye tonunda bu parça
soul’un tüm verilerini hissettiriyor. Stüdyoda kaydedilen bu parçaya konser
havası vermek için dinleyici efektleri katılmış. Bir ara seyirci ile Albert
King’in atışması James Brown tadına ulaşmış. Parça 70’li yılların soul’unun bir
prototipi olsa da King’in gitarı elektrikli havasıyla farklılığını ortaya koyuyor.
6 -"Answer to the Laundromat Blues" (Albert King) – 4:37
Soul ve R&B fikirlerin
hakimiyetini korusa da bugün aşina olduğumuz Albert King’in blues rock tadının
hissedildiği bir parça.
7 -"Don't Burn Down the Bridge ('Cause You Might Wanna Come Back Across)" (J.
Jones, Carl Wells) – 5:07
Albert King’in gitar tadını
hissettiren bir çalışma.
8 - "Angel of Mercy" (Homer Banks, Raymond Jackson) – 4:20
Klasik blues kalıplarında
albümün finaline oturan parça.
Albert King için kısa dipnotlar
· Lucy isminde Gibson Flying V kullanır.
· Solaktır. Hendrix gibi sağlak gitarı ters çevirip, sol
elle çalar.
· Müziğinde funk etkisi, soul kuvvetlidir.Buna rağmen bu
tarzın elemanlarından gitar tonuyla ayrılır.
· Stevie Ray Vaughan, Gary Moore, Jimi Hendrix gibi gitaristleri
etkilemiştir.
· Davul da çalıyor. Jimmy Reed’in albümlerinde davulcu
olarak yer almıştır.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder