29 Kasım 2022 Salı

Uhuletle ve Suhuletle Danimarka'dan bir nefes



 Şu anda ruh halime yakın gelen caz müziği diyebilirim. Günümüz müzik dinleme alışkanlığı spotify, deezer vesaire , yani soğuk ama kolay bir şekilde yeni çıkan ya da eski albümlere ulaşıyoruz ve dinliyoruz. Soğuk dedim diye bana kırılmayın ama albümün kartonetini ya da plak kapağını elimde tutamadığım anlamında kullandım bu tanımlamayı. Her hafta cuma günü yeni çıkmış ne var acaba diye eskilerin pirinç içinde taş ayıklaması gibi arayışa giriyorum. Bu hafta gene bu arayışla bakarken bir caz albümüne rast geldim. Teklifsiz dinlemeye başladım ve beni fena halde sarıverdi. Bu albüm 25 Kasım 2022'de çıkan Jan Harbeck Quartet'in "Balanced" albümüydü.



Jan Harbeck, Danimarkalı bir tenor saksafoncu. Daha önce ismini duymamıştım... hatta albüm kapağına baktığımda da "geç gitsin" diyebileceğim bir etkideydi. Ama dinlemeye başladığım zaman vazgeçilmez bir şekilde etkisine girecektim. 

 

Jan Harbeck Quartet, müzik sahnesine 2008'den itibaren çıkmış yeni bir ekip ama klasik caz etkisi çok hakim.  Grup 2008'de  'In the Still of the Night' albümüyle çıkış yapmış ve  o zamandan bu yana da Danimarka'nın en çok talep edilen enstrümantal caz gruplarından biri haline gelmiş.  

 



Grubun  2014 tarihli üçüncü albümü 'Variations in Blue'  basın tarafından büyük beğeni toplamakla kalmamış ve dünyanın prestijli caz dergisi DownBeat övgü dolu bir yazıya yer vermiş. 

 Jan Harbeck Quartet'in elemanlarından da şöyle bir bahsedersek: 

etkileyici piyanı tuşeleriyle Henrik Gunde, 

 minimal tarzıyla basçı Eske Nørrelykke , 

Anders Holm ise swing ve groove'u karizma ve davuldaki abartısız ustalıkla birleştiriyor. .  ve tabi tenor saksafonuyla Jan Harbeck.


 

Jan Harbeck bugüne kadar hepsi Stunt Records etiketiyle 6 albüm yayınladı:  

2022 -  Jan Harbeck Quartet: “Balanced”


2019 – Jan Harbeck Quartet: “The Sound The Rhythm”


2017 – Jan Harbeck Live Jive Jungle: “Elevate”


2014 – Jan Harbeck Quartet: “Variations in Blue”


2011 – Jan Harbeck Quartet: “Copenhagen Nocturne”


2008 – Jan Harbeck Quartet: “In the Still of the Night”


Hiç yorum yok:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...