16 Haziran 2018 Cumartesi

Hafta Sonu Blues Perişan Kütüphanesi'ne Katkı 64


NURİ KURTCEBE'NİN UNUTULMAZ ÇİZGİ ROMANI
GADDAR DAVUT

Bir hafta önce İsviçre'ye gitmiştim. Orada Basel şehrinde bir hafta boyunca o müze senin bu müze benim diyerek gezdim. Ren nehri kenarında oturup bira yudumladım. Kısacası herşey harika ve ben bir başka aleme girmiş gibiydim. Kafama onlarca ressamın tablolarını depoladım ve notlar aldım. Bir ara onları da yazıya dökeceğim ve çizeceğim. Hay huy içinde vakit bulabilirsem kitap bile yapmayı düşünüyorum, artık kim okur, ilgilenirse orasını bilemem sadece bildiğim benim için bunlar çok önemli şeylerdi.

İşte İsviçre'nin Basel'inde bu haldeyken, bir facebook'a bakayım derken bir anda bütün neşem gidecekti. Nuri Kurtcebe içeri alınmıştı. Bir büyük karikatürist ve de ustam düşüncelerinden dolayı tutuklanmıştı. Orada burada internete girmeye çalışıp, haber almaya uğraşıyordum. Sanki bir halt yapabilecekmişim gibi memlekete dönmeyi bile düşünüyordum. Olsun bir şey yapamasam da destek verirdim. 

Haberi veren sitelerden bazıları "Bir gazete çizeri tutuklandı" gibisinden olayı duyurmuşlardı. Len Nuri Kurtcebe bu be. Bir döneme damgasını vuran bir çizer. Gırgır dergisinde yaptığı "Gaddar Davut" çizgi romanı unutulur mu. Bir başka haberde Nuri Abi'nin çalıştığı dergiler yazılırken Gırgır yerine "Gıgıl" yazılınca iyice ifrit olacaktım. Neyse ki bir gün sonra Nuri Abi'nin özgür bırakıldığını öğrenince rahatladım.  Bir haftalık seyahatimi tamamlayıp, İstanbul'a döndüğümde hemen Nuri Abi'yi aradım. Düzce'deymiş ve bana 'Şimdi imza işini halletmeye çalışıyoruz, ben seni ararım" dedi. Ben de "Pardon Abi imza gününde olduğunu bilmiyordum. Şimdi başında bir sürü okur ellerinde kitaplarıyla imza vermeni bekliyordur. Kolay gelsin." diyerek kapadım. Bir süre sonra telefonla aradı, Nuri Abi. Benim imza günü sandığım olay başka bir şeymiş. Usta o sıra karakolda saat kaçta imza vermeye gideceğini polislerle konuşuyormuş. Yani Nuri Abi serbest bırakılmış ama şartlı olarak. Düzce sınırlarından çıkmadan, her gün karakola giderek imza verecekmiş.

Ayağımın tozuyla masa başına oturup, Nuri Abi ile ilgili bir yazı yazayım dedim. Ama bir hafta oldu yazı sayısı şimdiden üçe çıktı.  Onlar tekrar gözden geçirip yayınlayacağım ama geciktirmeden yakın zamanda elime geçen üç kitabını hemen tanıtayım dedim. Zira diğer yazıları da tamamlayıp, öyle yayınlamaya kalksam erteleye erteleye haftalar geçerdi.

Nuri Kurtcebe demek vakti zamanın Gırgır dergisi demekti. Bu dergide çizdiği "Gaddar Davut" çizgi romanı ise unutulmazlar arasındadır. Hepimizin gençliğinde, hatıralarında yeri olan "Gaddar Davut" şimdilerde üç çizgi roman kitabı halinde çıktı. 


Hiç yorum yok:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...