MICHAEL BRECKER
“Michael Brecker with
Pat Metheney, Charlie Haden…”
(1987 Albümü)
ABD’li caz rok (fusion) saksofoncusu Michael Brecker’ın 1987
yılı albümü. Prodüktörlüğünü Brecker ile birlikte Don Grolnick üstlenmiş.
Albümde caz alanında önemli isimler bir araya gelmiş.
Michael Brecker - saksofon
Jack DeJohnette - davul
Charlie Haden - bas
Kenny Kirkland – klavyeli çalgılar
Pat Metheny - gitar
Albümdeki parçalar
1.
"Sea Glass" (Brecker) :
Kenny Kirkland’ın klavye introsunun (ki
80’lerin imzası niteliğinde) üzerine Brecker
saksofonla giriş yaparken, zillerin dönüşümüyla harika bir etki
yakalanıyor. Giriş üç aşamada bir merdiven gibi yükselirken, duygusal bir
ortam yaratılıyor.
Ardından zillere davulun ataklarında
yanısıra klavyenin de alt yapıda dağılışında Brecker’ın solosu uzunca bir
şekilde geliyor. Bunlar olurken davulun
serbest atakları klavyenin melodisiyle buluşuyor.
“Sea Glass” ilk parça ve öyle bir kapı
açıyor ki, bundan sonraki parçalara önü alınmaz bir merak sağlıyor.
2.
"Syzygy" (Brecker):
Davulun serbest ataklarında saksofonun
sololardan sololara aktığı bir giriş. Bu giriş 2 dakikayı aşıyor. Sonrasında
klavye tuşeleriyle bir kapı açılıyor, saksofon soloya aynı etki ile devam
ediyor. Alt yapıda yavaş yavaş Charlie Haden’in basını hissetmeye başlıyoruz.
Bu aşamadan sonra Brecker ortamdan
çekiliyor ve devreye piyanonun solosu ile basın atakları ve davulun durmak
bilmez atakları dinleyeni içine alıyor.
Bir aşama sonra Brecker tekrar katılıyor.
Keyboard’la saksofonun hakimiyetindeki bu
bölümde iki enstrümanın ses bütünleşmesi birbirine karışıyor. Kulağımız
hangisinin klavye hangisinin saksofon olduğunu bulmaya çalışırken, davulun
atakları hızlanıyor. Sonra tekrar melodiye dönülürken Metheney’in gitarı arzı
endam ediyor. Davulun ziller üzerindeki pervane çırpınışları, basın sistematik
alt yapısında, helezonik klavye etkisiyle sürerken, gitarın solosuna melodi
bütünlüğüyle saksofon giriyor. Melodi bütünlüğü sağlarken, gitar yerine
çekiliyor ve saksofon kesik kesik sololarına başlamakta.
3.
"Choices" (Stern) :
Davulun ritminde keskin ve kesik kesik
gerilim yaratıcı bas sesiyle saksofonun dik melodik sesi yükselerek devam
ediyor.Bu yükseliş ikinci aşamada bir melodik yükseliş sağlıyor. Üçüncü aşamada
ise saksofon solosu yükselişi bozmadan bas ve davulun ritmi klavyenin melodik
tınılarıyla devam ediyor.
4.
"Nothing Personal" (Grolnick) :
Pat Metheney’nin gitar solosu etkileyici.
5.
"The Cost of Living" (Grolnick) :
Balad duyarlılığında bir parça.
Özellikle Charlie Haden’in bas partisyonlarının tadına varıyoruz.
6.
"Original Rays" (Brecker, Grolnick,
Stern) :
Parçada Kenny Kirkland’ın klavyesi
Zawinul’vari bir etkide.
7.
"My One and Only Love" (Mellin, Wood) :
Girişte tek başına Michael Brecker’ın
saksofon solosuyla başlıyor, diğen enstrümanların katılışında da melodi
saksofonla akıp, gidiyor.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder