Sayfalar

3 Şubat 2015 Salı

MICHAEL BRECKER - “Michael Brecker with Pat Metheney, Charlie Haden…” (1987)

MICHAEL BRECKER
“Michael Brecker  with Pat Metheney, Charlie Haden…”
(1987)

ABD’li caz rock (fusion) saksofoncusu Michael Brecker’ın 1987 yılı albümü. Prodüktörlüğünü Brecker ile birlikte Don Grolnick üstlenmiş. Albümde caz alanında önemli isimler bir araya gelmiş.
Michael Brecker - saksofon
Jack DeJohnette - davul
 Charlie Haden - bas
Kenny Kirkland – klavyeli çalgılar
Pat Metheny - gitar

Albümdeki parçalar
1.     "Sea Glass" (Brecker) :
Kenny Kirkland’ın klavye introsunun (ki 80’lerin imzası niteliğinde) üzerine Brecker  saksofonla giriş yaparken, zillerin dönüşümüyla harika bir etki yakalanıyor. Giriş üç aşamada bir merdiven gibi yükselirken, duygusal bir ortam yaratılıyor.
Ardından zillere davulun ataklarında yanısıra klavyenin de alt yapıda dağılışında Brecker’ın solosu uzunca bir şekilde geliyor.  Bunlar olurken davulun serbest atakları klavyenin melodisiyle buluşuyor.
“Sea Glass” ilk parça ve öyle bir kapı açıyor ki, bundan sonraki parçalara önü alınmaz bir merak sağlıyor.
2.     "Syzygy" (Brecker):
Davulun serbest ataklarında  saksofonun sololardan sololara aktığı bir giriş. Bu giriş 2 dakikayı aşıyor. Sonrasında klavye tuşeleriyle bir kapı açılıyor, saksofon soloya aynı etki ile devam ediyor. Alt yapıda yavaş yavaş Charlie Haden’in basını hissetmeye başlıyoruz.
Bu aşamadan sonra Brecker ortamdan çekiliyor ve devreye piyanonun solosu ile basın atakları ve davulun durmak bilmez atakları dinleyeni içine alıyor.
Bir aşama sonra Brecker tekrar katılıyor. Keyboard’la saksofonun hakimiyetindeki bu  bölümde iki enstrümanın ses bütünleşmesi birbirine karışıyor. Kulağımız hangisinin klavye hangisinin saksofon olduğunu bulmaya çalışırken, davulun atakları hızlanıyor. Sonra tekrar melodiye dönülürken Metheney’in gitarı arzı endam ediyor. Davulun ziller üzerindeki pervane çırpınışları, basın sistematik alt yapısında, helezonik klavye etkisiyle sürerken, gitarın solosuna melodi bütünlüğüyle saksofon giriyor. Melodi bütünlüğü sağlarken, gitar yerine çekiliyor ve saksofon kesik kesik sololarına başlamakta.
3.     "Choices" (Stern) :
Davulun ritminde keskin ve kesik kesik gerilim yaratıcı bas sesiyle saksofonun dik melodik sesi yükselerek devam ediyor.Bu yükseliş ikinci aşamada bir melodik yükseliş sağlıyor. Üçüncü aşamada ise saksofon solosu yükselişi bozmadan bas ve davulun ritmi klavyenin melodik tınılarıyla devam ediyor.
4.     "Nothing Personal" (Grolnick) :
Pat Metheney’nin gitar solosu etkileyici.
5.     "The Cost of Living" (Grolnick) :
Balad duyarlılığında bir parça. Özellikle Charlie Haden’in bas partisyonlarının tadına varıyoruz.
6.     "Original Rays" (Brecker, Grolnick, Stern) :
Parçada Kenny Kirkland’ın klavyesi Zawinul’vari bir etkide.
7.     "My One and Only Love" (Mellin, Wood) :
Girişte tek başına Michael Brecker’ın saksofon solosuyla başlıyor, diğen enstrümanların katılışında da melodi saksofonla akıp, gidiyor. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder