Blues gitaristi
Chris Thomas King,
5 yıl aradan sonra
"Hotel Voodoo"
albümüyle
geri döndü.
Yetmişlerin sonunda müzik yaşamına çok genç yaşta başlayan Chris Thomas King, 1990'ların başında blues ile hip - hop'ı harmanlaması purist blues çevrelerinde tepkilere neden olacaktı. Bu tepkiler onun ülkesini bile terk etmesine yol açacaktı. Avrupa'da daha özgür olabileceğini düşünen Chris Thomas King, müzik hayatını Fransa'ya yerleşerek, sürdürecekti.
Sinema oyunculuğu
1996'da ABD'ye dönme kararı alan müzik adamı New Orleans'ta eski günleri yakalama adına sıkıntı çekecekti. King'in film olabilecek yaşamına o devrede iki film yönetmeni girecekti. ABD sinemasında farklı bakıştaki işlerine imza atan yönetmenleri Coen kardeşler, Chris Thomas King'e oyunculuk teklifinde bulunurlar. Böylece "Neredesin Be Birader" filminde bir blues müzisyenini oynayan sanatçı müzik dünyasında da tekrar hatırlanacaktı.
Müzisyenliğinin yanına bir de oyunculuğu ekleyen Chris Thomas King'i daha sonra da Ray Charles'in hayatının konu edildiği "Ray" filminde Lowell Fulson rolüyle görecektik.
New Orleanslı müzisyenler
Grammy ödüllü gitarist, şarkıcı, besteci, aktör Chris Thomas King beş yıl aradan sonra yeni albümü "Hotel Voodoo" ile karşımızda. Turnelerinde ona yoldaşlık eden davulcu Jeff Mills ve basçı Danny Infante'yi yanına alan sanatçı bu albümün kayıtlarına girmiş. Diğer elemanları da New Orleanslı müzisyenlerden seçmiş.
Chis Thomas King – Vokal, Gitar, Armonika, piyano
Jeff Hills – Davul
Ryan Mallet – Bas
Eric Welch – Bas
Gregory Agid – Klarnet
Owen Callahan – Klarnet
Danny Infante – Bas
Plak zamanları gibi
Chris Thomas King'in "Hotel Voodoo" albümü plak zamanlarına uygun olarak A ve B yüzü olarak yapılandırılmış. A yüzü "Baron Samedi Suite" olarak adlandırılmış ve burada klasik blues kalıbındaki işlere yer verilmiş. "Jelly Roll Suite" adındaki B yüzü ise New Orleans cazı biçimindeki çalışmalardan oluşmuş.
"Hotel Voodoo"nun A yüzü yani "Baron Samedi Suite" adıyla blues kalıbındaki çalışmaların yer aldığı bölüme şöyle bir bakalım. Albümün açılış parçası olan "American Man" blues'tan ziyade John Cougar Mellancamp'vari bir parça... akılda kalıcı ve coşkulu. İlk parcadaki farklılıktan sonra gelen "Woodoo Child" Chris Thomas King'in kişiliğinde bir blues. Parçadaki armonika girişleri heyacan verici. Ardından gelen "Friday Night Bleu" ve "Have You Seen My Princess" parçaları Jimi Hendrix'e göndermeler taşıyor. Birinci bölümün kapanışını yapan " Rock'n Roll Conjurer" yeni müzikal akımlara da göz kırpan bir blues.
Albümün B yüzü yani "Jelly Roll Suite" adındaki ikinci bölüm " Les Bleus Was Born Louisiana" ile açılıyor. Owen Callahan'ın klarnetinin hakimiyetinde, Dixieland denilen eski caz örneklerini hatırlatıyor. Bu parçada Chris Thomas King gitarını gene blues rock kıvamında sunarken, ardından gelen " White Folk Call It Jazz" da akustik gitara geçerek Django Reinhart tadında çalıyor. Bu parçada klarnetiyle Gregory Agid yorum zevkini yükseltirken, kontrbas da mükemmel bir ton yakalayarak davulla birlikte ritmi tutuyor. "Tabby's On The Bayou" da piyanoya geçen King için Professor Longhair etkisinde diyebiliriz. Son iki parça ne New Orleans ne de caz ile alakalı. Chris Thomas King'in piyanosunun hakimiyetinde olan " Someone Like You"duygusal bir balad. Finale oturan "Rainbow Lullaby" ise ritmik bir folk parçası.
Chris Thomas King'in "Hotel Voodoo" albümü beş yıllık araya değmiş, başka ne diyelim.
Aptulika
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder