20 Ağustos 2019 Salı

Phil Lynott 70 Yaşında

Phil Lynott (20 Ağustos 1949 - 4 Ocak 1986) 

İnternet ortamında çizimleri paylaşırken çözününürlüğünü düşük yayınlarsınız. Bunu yapmazsanız ertesi günü bir tişört olarak bir mağazada görebilirsiniz. Bunlarla o kadar çok karşılaştım ki, hatta bir Metallica çizimimi pazar çantası olarak bir teyzenin elinde bile görmüştüm. Bu yüzden çizimlerin ticari metaya dönmemesi için çözününürlüğünü düşürerek yayınlarsınız. Ama bu sefer bir değişiklik yaparak Phil Lynott çizimimi ( Hem de en sevdiğimi) yüksek çözünürlükte yayınlıyorum. Bu saatten sonra kimsenin Phil Lynott ya da grubu Thin Lizzy'nin tişörtünü yapıp para kazanmayacağını biliyorum. Zaten yıllar önce çizimlerimi tişört yapan arkadaşıma bu çizimi verip, tişört yapalım dediğimde aldığım cevap iki sözcükten ibaret ve şöyleydi: "Kim tanır ki?" 
İlk kez Thin Lizzy plağı edindiğimde hayranı olmuştum ve ardı ardına albümlerini almıştım. O yıllarda hard rock ve heavy metal'in en güzel grubuydu ve basgitaristi ve vokalisti Phil Lynott da efsanesiydi. O günlerde bana sorsanız hangi grup ve elemanı kapak olur ve tişörtü yapılır diye cevabım, Phil Lynott olurdu. Şimdi sorarsanız cevap gene aynıdır ama "Kim tanır ki?"  ve tabi devamında gelen, "Satmaz". Gene de ben derim ki, satmaması daha iyi ama o tanımayan kimler tanısaydı çok iyi olurdu. Ama şunu da bilirim ki Thin Lizzy ve Phil Lynott'ı tanıyan ve müzikal zevklerinin başına koyan ve hiç yoksa 25 yıldır böyle olduğunu bildiğim kalabalık bir rakı masasını dolduracak sayıda insan vardır ki o da yeter derim. ( Bu arada bir rakı masası için ideal kişi sayısı üçtür ama dörtte olabilir. Ancak sayı üzerine daha artarsa kafalar cacığa düşer. Ki o da olabilir ama bu sayı yüz ya da bin değildir 30 kişi hadi bilemedin 50 kişi) 
Nasıl bir yazıya girdim be kardeşim bir türlü çıkamıyorum ve ciklet gibi uzuyor. Her neyse uzatmayalım... Benim için Phil Lynott ve Thin Lizzy önemlidir. Bu konuda elime geçen her olanağı değerlendiririm. Bugün Phil Lynott'un doğum günü, yani yaşasaydı 70 yaşına girmiş olacaktı. Ben de bunu fırsat bilip bir Phil Lynott çizimimi paylaşayım dedim. Olay budur. 
Aptulika

Hiç yorum yok:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...