3 Temmuz 2019 Çarşamba

Azeri Rock Grubu YUHU'nun basgitaristi İbrahim Emin'in ardından


Azerbaycan'ın en önemli rock gruplarından YUXU (YUHU)'nun kurucusu ve bas gitaristi İbrahim Emin'i  2 Temmuz (2019) Salı günü yitirdik.  Grubun  gitaristi  Namig Naghdaliyev, kendi facebook sayfasından haberi şu sözcüklerle duyurdu:
 "Arkadaşımız bu sabah vefat etmiştir. Çok üzgünüz. Bizim için büyük kayıp. Göz yaşlarımı tutamıyorum bunları yazarken. Allah rahmet eylesin. Mekanı cennet olsun. Başımız sağolsun."

 Yuhu ya da onların özgün yazılımıyla Yuxu, 30 yıl önce onları ilk duyduğumda kelimenin tam tekmil anlamıyla şaşkına dönmüştüm. Enstrümanlarını dünya çapında ustalık derecesinde çalan, besteleriyle rahatlıkla yabancı gruplarla boy ölçüşebilecek bir grup vardı karşımda. Hele ilk dinleyişte vurulduğum ve etkisi bugün de artarak süren "Hazer'in Sahilinde" isimli baladları blues tarzının nefis bir örneği olmanın ötesinde Doğu'da yapılabilecek ders niteliğinde bir örnekti, hala da öyledir. Böylesi başarılı bir grubun iki "hatası" vardı. ( tırnak için de yazdım. Ki benim için hata falan yoktu.) Birincisi grup elemanları kısa saçlı ve sade insanlardı. İkincisi de grubun Azeri lehçeleriydi. Bu yüzden rock bar alışkınlıkları içinde pek önemsenmediler. Ha yanlış anlaşılmasın grubun hatırı sayılır bir dinleyici kitlesi vardı ama konser organize edenler, radyo programı yapanlar , medya (fanzinler de dahil) ve rock barların "high society"si pek göremeyecekti.

Onların Azeri lehçelerine gelince, bunun bizim ülkede sorun olması da ilginç hani. "Türkçe rock yapılır." iddiasında olanlar, kalkıp Sovyet dönemi Rusya'sından gelen Azeri gruba burun kıvırıyorlardı. Ama dedim ya gene de Yuhu'ya tutkun önemli bir kitle de vardı ülkemizde. Grup üç albüm çıkardı ve anılarda önemli yer  kapladı, tabi ki bilenlere. 30 yıl geçti üzerinden ve Yuhu'nun müziği yeni dinleyici tarafından yeniden keşfediliyor. Bir kaç ay öncesi Yuhu'nun eski albümlerinin plak formatında çıkacağını duymuştuk. Tabi hemen aklımıza grubun tekrar bir araya gelip, konser vereceği hayali düşmüştü. Ama iki gün önce grubun basgitaristi İbrahim Emin'in öldüğünü öğrenecektik.

Bence hem İbrahim Emin'in anısına hem de çıkacak olan plakları sebebiyle (Sanırım Uzelli firmasının böyle bir projesi vardı, dilerim vazgeçmemişlerdir.) bütün grup elemanları bir araya getirilir ve harika bir Yuhu konseri gerçekleşir. Bu en azından benim özlemim.

 İbrahim Emin'in ardından yazının başında yeni yaptığım bir çizimi paylaştım ama bundan 30 yıl önce onların ilk çıkışlarında bir çizimlerini yapmıştım, 30 yıl sonra onu tekrar bir paylaşayım dedim.


Yuhu 30 yıl öncesi hard rock , heavy metal'in en güzel soundunu verdi... sadece bu kadar mı? Tabiki blues hatta caz fusion tarzının da en rafinesini Türkiye rock tarihine bıraktı.

Aptulika


Yuhu - Hazar'ın Sahilinde




Hiç yorum yok:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...