5 Haziran 2019 Çarşamba

50 Yıl Önceki Başyapıt






Olay malum ve gerçekten çok üzücü.
Alpay Türkiye'de popüler müziğin anıt isimlerinden biri ve bu simge şarkıyla selamlıyorum kendisini...
İşte şarkının doğuşu ve sözleri...
Türk popüler müzik tarihinin en önemli şarkılarından biri hiç kuşku yok 'Fabrika Kızı'; şarkının söz yazarı ve bestecisi Bora Ayanoğlu bakın bir söyleşisinde bu şarkının doğuşunu şöyle anlatmış: 
'Yıl 1969'du, bir gazetede, fabrikada tütün saran bir kadın fotoğrafı gördüm. Fotoğraftan çok etkilendim, 'Fabrika Kızı'nı yazıp besteledim. Fabrika Kızı, bir aşk şarkısı değil Marksizm'in tanımıdır. Daha sonra şarkıyı Alpay'a verdim. Alpay, tutmasını beklemiyordu. Ama o dönemlerde tutulan 45'likler 1000-1500 arası satarken, Fabrika Kızı' 1970'te 30 bin sattı.'

FABRİKA KIZI
Gün doğarken her sabah 
Bir kız geçer kapımdan 
Köşeyi dönüp kaybolur 
Başı önde yorgunca 
Fabrikada tütün sarar 
Sanki kendi içer gibi 
Sararken de hayal kurar 
Bütün insanlar gibi 
Bir evi olsun ister 
Bir de içmeyen kocası 
Tanrı ne verirse geçinir gider 
yeter ki mutlu olsun yuvası 
Dışarıda yağmur başalar 
yüreğinde derin sızı 
Gözlerinden yaşlar akar 
Ağlar fabrika kızı 
oysa yatağında bile 
bir gün olsun uyku girmez 
ihtiyar anası gibi 
kadınlığını bilemez 
Makinalar diken gibi 
Batar her gün kalbine 
Yün örecek eller 
Her gün geçim derdinde


Hiç yorum yok:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...