22 Nisan 2019 Pazartesi

Şevket Uğurluer 81 yaşında hayatını kaybetti.


Müzik dünyasının önemli ismi, caz piyanisti ve şarkıcısı Şevket Uğurluer'i 81 yaşında yitirdik. Uğurluer'in ölüm haberi İstanbul Caz Festivali'nin Twitter hesabından duyuruldu. Açıklamada, “25. İstanbul Caz Festivali Yaşam Boyu Başarı Ödülü sahiplerinden, piyanonun efsane ismi Şevket Uğurluer’i kaybettik. Yakınlarına ve sevenlerine sabır diliyoruz.” ifadelerine yer verildi.



Cumhuriyet gazetesinin hafta sonu ekinde müzik yazıları yazarken, birgün ev telefonum çaldı, baktığımda dünyanın en güzel sesini duyacaktım ve o an hayatımın en önemli zafer madalyalarından biri olacaktı. Telefon işte... o zaman, o anı ölümsüzleştirme imkanı da pek yoktu hani. İşte telefonla da olsa Şevket Uğurluer'le böyle tanışmıştım, 2017 yılında. 
Gazetenin ekinde onun o yıl çıkan "Anılarla Müzik" isimli albümü hakkında yazmıştım. Yazının çıkışından sonra da Uğurluer beni arayıp, teşekkür etmişti. Hatta o konuşmada yaşımı sormuş ve "Benim hakkımda o zamanları yaşamadan bu kadar şeyi nasıl biliyorsunuz?" diyerek şaşkınlığını belirtmişti. Benim doğduğum tarihte aktif müzik hayatını zirvede yaşayan Şevket Uğurluer'i elbetteki çok çok sonra bilecektim. O TRT'de yaptığı "Anılarla Müzik" onu tanımama sebep oldu ama asıl tutkunu olmam o programın TV8'e taşındığı yıllarda oldu. Neredeyse televizyonu sırf onun programının olduğu günlerde açıyordum. O programlarda konuk ettiği müzisyen arkadaşlarına nazik ev sahipliğini yaparken, onların içindeki müzik tutkusunu alevlendirmesini de zevkle izliyordum. 

1955'te başladığı müzik kariyerinde, modern duruşlu tavrıyla caz, rock'n roll ve blues tarzı müziği ile Türkiye'de Pop müziğin derli toplu temellerini atan Şevket Uğurluer, daha sonra kendi orkestrasını kurarak çalışmalarını sürdürmüştü. 
60’lı yıllarda Türkçe sözlü hafif batı müziği dalında plakları basıldı.
Kentli ve Batılı normlarda olan bu çalışmalar yeni gelen "aranjman" döneminde yer bulamayınca, İstanbul Teknik Üniversitesi’nden yüksek mimar olarak mezun olan  Uğurluer, müziği bırakıp mimarlık mesleğine dönecekti.  Ancak gene de müzikten kopamayan Şevket Uğurluer, TRT’de 17 yıldır aralıksız devam etmiş olan “Anılarla Müzik” adlı programı hazırlayıp, sunmuştur. Bunun yanısıra 1991 yılında, Türkiye’yi Eurovision Şarkı Yarışması’nda temsil eden “İki Dakika” adlı şarkının bestecisini de yapmıştı. 
2007 yılında eski çalışmalarının da olduğu "Anılarla Müzik" CD'si çıkarak, kalıcı bir belge haline gelmişti. Ama gene de onun vakti zamanında yapmış olduğu plak kayıtlarını da CD kaydı olarak bulmak isterdik ama bu olana da şükür demekten başka şansımız yok hani. 

2018 yılındaki 25. İstanbul Caz Festivali'nde Şevket Uğurluer'e "Yaşam Boyu Başarı" ödülü verilmişti.
Şevket Uğurluer'i kaybettiğimiz haberini alınca yıllar önceki o telefon konuşması aklıma gelmişti. O uzunca süren telefon konuşmasının sonunda, "Sizle bir ara görüşüp, CD'nizi imzalatmak isterim." dediğimde, "Çok memnun olurum hem de bol bol müzik üzerine konuşuruz." demişti. Gel gör ki bugün yarın derken yıllar geçti ve artık o şansı da kaybettim. 
Şehirli, nazik, müzikle bütünleşmiş güzel insana son görevimi de böylesi bir veda yazısıyla yapayım artık. 

Aptulika













Hiç yorum yok:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...