15 Mart 2019 Cuma

“Bana Caz Yapma Alex !”


"Konser çıkışında  dilimizde, damağımızda, kulağımızda, zihnimizde  kısacası tüm benliğimize şahane bir müzik ziyafetinin hazzını yaşıyorduk. Alex’in de röportajında söylediği gibi  müziğinde ki o yoğun anları yakaladığımızı  düşündük biz de ...   O yüzden de diyoruz ki  “Siz bize hep böyle Caz yapın“ olur mu ? "







Konser duyurusunu, “Alex Skolnick Trio ve jazz konseri ”  olarak ilk duyduğumda açıkçası üzerinde durmamıştım, sonra fotoğrafı görünce bir de baktım ki, meğer bu bizim Testament’in Gibson Les Paul (tınısını çok severim) çalan gitarcısı ve  Kızılderili baba  Chuck Billy’nin takım arkadaşı  değerli gitarist Alex Skolnick olduğunu anlayacaktım... 
“Bana Jaz Yapma Alex!”  
dedim demesine ama sonra biraz daha hafızamı zorlayınca, Aptulika’nın Rock FM’de ki Blues Perişan radyo programı ( Geçtiğimiz günkü yazısında bundan bahsetmişti Aptulika da ...)  ile bugünlerde  ilk EP’si  “Boş Plak”ı da çıkaran, kendisi de bir gitarist olan, bu sayfaların da yazarı,  aynı zamanda  radyocu Okan Meriç’in  Gitarist isimli radyo programlarında bu trio ile ilgili çaldıkları parçalar hatırıma düşecekti.  Hemen oturup biraz Testament tazelemesi  ama asıl olan A.S.T'nin albümleri ve performanslarına odaklandım.  Açık söylemek gerekirse  albümden ziyade  izlediğim konser performansları beni daha çok etkiledi ve hemen biletleri alıp, heyecanla beklemeye koyuldum. 

Geçtiğimiz yıllarda Paul Gilbert’ın (Mr Big’in yetenekli gitarcısı)  böyle sürpriz bir performansına şahit olmuştum, bu defa da bir “Heavy Metalci” olarak bilinen Alex bize ters köşeye yatıracak gibiydi  ( Bu arada  müzikal eğitimini, New York’ta “The New School”un Caz bölümünde tamamladığını öğreniyoruz) ... Ki zaten o da verdiği röportajında  bu konuda   güzel bir açıklama, tespit ve de göndermede bulunuyor . 
“ Benim diğer işlerime vâkıf oldukları için hayatlarında ilk defa caz konserine gelen seyircilerim oldu ve sonunda onlar da keyif almış olarak ayrıldılar... Konserlerimize gelen metal dinleyicilerinin birkaç sene sonra daha geniş bir müzik zevkine yöneldiğini, hatta caz ve blues konusunda bilgili müzisyenlere dönüştüklerini bile gördüm.” 
Evet  açıkçası benim için de aynen Alex’in yukarıda dediği durum yaşanıyor, şu anda bu satırları yazarken bile. Sanırım aynı durum Okan Meriç ile “Rockustica”  projesinde gitar ve vokallerde  yer alan, konseri beraber izlediğimiz  müzisyen ve daimi konser arkadaşlarımdan değerli dostum  Mustafa Arslan (Ajan)  için de geçerlidir. ( Bu arada Rockustika’nın diğer üyeleri de bas gitarda  Murat Tükenmez , vurmalılarda da Burak Yüksel).  Konser çıkışında ikimizde  dilimizde, damağımızda, kulağımızda, zihnimizde  kısacası tüm benliğimize şahane bir müzik ziyafetinin hazzını yaşıyorduk. Alex’in de röportajında söylediği gibi  müziğinde ki o yoğun anları yakaladığımızı  düşündük biz de ...   O yüzden de diyoruz ki  “Siz bize hep böyle Caz yapın“ olur mu ? 
A.S.T  (  Trio , gitar’da Alex Skolnick, davulda  Matt Zebrovski ve  kontrbas ve bas gitarda Nathan Peck ‘den oluşuyor)  önceleri bilindik ve klasikleşmiş büyük rock ya da metal gruplarının önemli parçalarını yeniden yorumlayarak  dikkat çektiler, ama dikkatinizi çekmek isterim ki bunlar bilindik birebir coverlar değildi.  Ama zaman içinde Alex aslında yapmak istediklerini, farklılıklarını ve aklından geçenleri yavaş yavaş kendi parçalarına taşımış gibi görünüyor.  Bu konser turununda adını alan çıkardıkları son albüm “Conundrum” bu anlamda şahane bir örnek. Aynı isimli parçada içinde birçok geçişler  barındıran doyurucu ve keyifli bir parça.  Alex Skolnick’in bir gitar virtüözü oluşunu ve yeteneklerini hem şarkılarında hem de canlı performansında çok net görüyoruz. Bakın  O  da  müziğine ve grubuna dair olayı nasıl açıklıyor,
“ Hâli hazırda bilinen bu kalıpları çalan birçok kişi var, dolayısıyla aynılarından benim de çalmamın bir gereği yok. Daha önceden dinleyicilerin duymadığı şeyler getirmek çok daha ilgi çekicidir ki bir müzisyen olarak amaçlarımdan birinin bu olduğunu düşünüyorum. Hem caz hem de heavy metale yönelmemin bunu mümkün kıldığını hissediyorum...  Üçlümüzü de   “caz gitarı” temelli ama birçok tarza dokunan ve sınırları olmayan bir grup olarak görüyorum.   “ 


Konserde çaldıkları setlisti aşağıda paylaşıyorum,  son albümlerinden beş parça yanısıra bir kaç cover, ayrıca özel sololarla bezeli bölümler  ve doğaçlama  görünümlü blues performansı da büyük keyifti. 

Blues’a dair  “Blues stilinin benim gitar çalış şeklimin büyük bir parçası olduğu doğru. Aslına bakarsan, konserlerimizin bazı anlarında içeriye birisi girse, bunun bir blues konseri olduğunu düşünebilir. Benim için blues, tüm caz ve rock müziklerinin temelini ve aralarındaki bağı oluşturuyor.”  diyor Alex . 

Grubun performansında ve Alex’in gitarından çıkan namelerde, duygu dolu melodileri, romantik tadlar yanı sıra, ritmik, sert ve tempolu parçalar ve   sallan yuvarlana değin her şey vardı.  Prince'e ithaf ettiği “99/09”  ve   klasik müziğin seçkin örneklerinden piyano için bestelenmiş Erik Satie ‘nin “Gymnopédie No.1“ nin Alex yorumu şahaneydi.   Kısacası çok geniş bir yelpazede  tatlar  vardı dün akşam ki performansta ve bu trionun müziğinde, vakit geçirmeden tanışmanızı şiddetle öneriyorum . 

Bu arada bu kıymetli müzisyenin şu ekstra özelliklerini de yazının sonuna ekleyerek övgü  ve saygımızın içini de biraz daha doldurmuş olarak satırlarımızı noktalayalım ve sizi müzikle baş başa bırakalım. 
Eğitiyor , araştırıyor , yazıyor :   Joe Satriani’nin  G4 Experience projesinde misafir eğitmen olarak yer alıyor.  Bunun yanı sıra  Helsinki’de “The International Society – Metal Araştırmaları” doktora programı ve “Dayton Üniversitesi Metal ve Kültürel Etki Konferansı” gibi akademik konferanslarda eğitmen ve konuşmacı olarak sık sık yer alıyor.  Ayrıca kadrosunda Lamb of God’ın vokalisti D Randall Blythe’in de yer aldığı; iki yılda bir satışa çıkan lifestyle ve kültür-sanat dergisi “UNBUILT”a editörlük ve yazarlık yapmış.  Aynı zamanda The Talkhouse, Guitar World, Guitar Player ve benzeri yayımlarda da yazıları düzenli olarak yayınlanıyor.



Alex Skolnick Trio - European Conundrum Tour   14 Mart  2019  - İstanbul - Zorlu P.S.M – Setlist’i 
1. Unbound  
2. Culture Shock 
3. Dream On   (Aerosmith cover) 
4. Django Tango  
5. 99/09 ( Prince’e ithafen)
6. Lazy  (Deep Purple cover) 
7. Gymnopédie No.1   (Erik Satie cover) 
8. Conundrum  
9. Still Loving You  ( Scorpions cover)
10. Bass and Drum Solo 
11. Blues Jam

Geronimo Yalnızkartal  
15 Mart 2019 – Üsküdar 



Hiç yorum yok:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...