28 Ocak 2019 Pazartesi

FB - CSKA basket maçı sonrası Byfuss, metroya yürürken dinledi


 Jeff Goldblum & the Mildred Snitzer Orchestra, The Capitol Studios Sessions .


Fener’in basket maçından çıkmış ne yapacağımı düşünüyordum, daha birkaç dakika önce 15 sayı geriden gelip CSKA ‘yı yendik , (eskiden bir tek babam ÇESKA  derdi şimdi herkes ÇEŞKA diyor.) Alec Peters sondan biraz önceki hücumlardan birinde topu elinden kaçırınca içimden maçı kazandık dedim. (içimde kalmasın şuraya da  yazayım dedim)

Genelde olduğu gibi yürümeye karar verdim , Yeni Sahra Metro istasyonu 2,4 KM , hafif rampa .

Spor müsabakalarına  giriş sıkı güvenlik altında olduğu için yanıma cihazımı almamıştım, telefonumda Jeff Goldblum & the Mildred Snitzer Orchestra, The Capitol Studios albümü varmış.

Cüneyt Sermet hayatta olsaydı bu albüme neler derdi acaba? Ornette Coleman ve John Coltrane ‘e neler dediğini merak ederseniz “Cazın İçinden “ kitabını okumanızı öneririm.
"Cazın içinden" - Cüneyt Sermet
( Pan Yayınları)
Mildred Snitzer kimdir? hakkında tatmin edici bir  bilgi bulamadım  anladığım Portland sanat çevresinden  ve Jeff Goldblum’a ilham vermiş. 

1- “Cantaloupe Island 
Herbie Hancock bestesiymiş, güzelce gidiyor, aklıma  müzik yapan Hollywood yıldızları geliyor benim favorim Juliete Lewis And Licks  

2009 ‘da yakından görmüştüm eve gidince fotoyu’ da bulsam iyi olur.
Juliette Lewis fotosu...ben çektim.
2- "Don't Mess with Mister T"  
 Marvin Gaye bestesi .   Gruba Alman trompetçi  Till Brönner eşlik etmiş, Til Brönner Alman Chet Baker’ı ,  okey’e dördüncü gibi adamdır,( Adam hem  Type O Negative hem de Dave Bruceck  ile çalışmış )  güzel bir balad , dinlerken aklınıza bir sürü şey geliyor, mesela burda adı geçen Mister T A Takımındaki mi ? herhalde değildir.

3-“ My Baby Just Cares for Me “ 
1930’lardan kalma bir parça Nina Simone’dan biliyorum, gruba  şarkıcı  Haley Reinhart eşlik etmiş, Till Brönner eşliğe  devam ediyor.

4-“ Straighten Up and Fly Right” 
Nat King Cole şarkısı ( Kadife Ses) bu sefer İmelda  May  misafir, Till Brönner gedikli misafir.

5- "Me and My Shadow"  
Jeff Goldblum,  Sarah Silverman’ı uzun uzun takdim ediyor, komedyen ve actrees  en son burda seyrettim 

bir ara vatikan satılsın, parasıyla fakirler doyurulsun demişti.

6- "Nostalgia in Times Square"
bir önceki parça da biraz sıkılınca aklıma geldi, ya telefonumda “Steven Seagal  Songs from the Crystal Cave” , ya da “Bruce Willis Return of the Bruno” albümleri olsaydı ne yapardım?  Taksiler dolu geçiyor.

7- “It Never Entered My Mind” 
Yürüdüğüm caddenin adı Halk Caddesi etrafta bir kayda değer bir şey yok , ışıklı yer AVM , güzel kokan yer Memoş Tantuni, Bu parça 40’lardan kalma Frank Sinatra’dan 1949  Chris Botti’ye kadar 2007  herkes yorumlamış, tempomu bozdu.

8-” Gee, Baby, Ain't I Good to You “ 
Haley Reinhart geri döndü, Till artık ona Till diyorum yine burda. Düşük tempolu bir ballad, metroya ulaştım. 

9- "I Wish I Knew (How It Would Feel to Be Free)"  
Yine Nina Simone şarkısı , Afro Amerika’lıların 60’lardaki  Civil Right Movement  dönemindeki marşlarından biri. 

10- “ Bitter Earth Life” 
Aretha Franklin yorumunu tercih ederdim.  Kaliniç ,Datome İnstagram da fotograf paylaşıp duruyorlar , Obradoviç’ in rengi yerine gelmiş ben daha eve varamadım.

11- “Come On-a My House”    
Imelda May  ve Till beraberler, Bu parçanın hususiyeti sözlerini William Saroyan’ın yazmış olması.

12- “Caravan “ 
Duke Ellington , bunu herkes bilir , sıkıcı bir versiyon.

13- “Good Nigths” 
Albüm biterken grubu tanıtmış  teşekkür ederiz. Kendisi de favori filmlerimden David Cronenberg ‘in Fly filminde  oynamıştı. Bravo Jeff


albüm hakkında kısa film


Hiç yorum yok:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...