30 Ocak 2019 Çarşamba

Eski Dr. Skull günlerinden DADAL GÜNÇE yazılarıyla geliyor


1988'den 1994'e kadar neredeyse yılda üç, dört kez Ankara'ya gitmek alışkanlığım olmuştu. Bu gidiş sebeplerimin çoğu da Dr. Skull konserleri olmaktaydı. Hacettepe Tıp Fakültesi'nin o meşhur M Salonu, Dr. Skull konserleriyle aklıma öyle kazınmıştı ki 30 yıl sonra Dr Skull'ın "Wory Zover" albümünün plağına iç kapak hazırlamak için bu salonu fon olarak çizmeye karar verdiğimde çok zorlanmayacaktım, zira aklıma mıh gibi kazınmıştı zaten.  
O yıllardan unutulmazlardan biri de Dadal'dı. Daha hiç Dr. Skull dinlememişim ama methini duymuşum. Bir şekilde onlarla tanıştık. O zamanlarda mektup ya da telefonla iletişim kuruyoruz. Ben onlardan grupla ilgili dökümanlar istiyorum. Grubun davulcusu Alper (Al Pere), "Dadal'da bizim konserlerin fotoları var. Ondan alıp, sana gönderirim" diyor. Diyelim stüdyo kaydı gerekiyor, gene aynı cevap, "Dadal'da vardır."...  Bir Dadal'dır gidiyor yani. 
Sadece Dr. Skull değil Ankara'dan birileriyle karşılaşsam ve konu oradaki konserler olduğunda mutlaka Dadal ismi geçiyor. Adam gözümde ya pelerinli bir çizgi roman kahramanı ya da Dadaloğlu'nun rocker versiyonu gibi canlanıyor. 
İlk kez Ankara'ya Dr. Skull konseri için gittiğimde Alper'e, "Yahu şu Dadal kimdir? Tanıştırın beni!" diyecektim, ilk olarak. Neyse en sonunda tanışmıştım da rahatlamıştım. 
O günlerin unutulmaz insanı DadalDr. Skull müzik hayatını noktaladıktan sonra neredeyse 20 yıldır görmeyecektim. Neyse ki hayatımıza facebook falan girdi de bir bağlantı kurduk. 2017 yılının sonunda Ankara'da bir sergi açtığımda 25 yıl sonra ilk defa yüz yüze gelecektik. Ondan sonra da kopmadık hani.
24 Ocak'ta yapılan "Dr Skull Plakları Lansman Gecesi"nde ise Dadal  İstanbul'a geldi. Konser öncesi laflarken bir ara Blues Perişan'a yazmasını önerecektim.  
Dr Skull bunca yıl aradan sonra bizi öyle şarj etti ki, ertesi gün Dadal'dan 3 bölümlük bir Dr Skull yazısının ilki gelmişti bile. O kadar güzel bir yazı ki yayınlanmak için can atıyorum ama bunlara o dönemden görseller de olsaydı diyorum ve o yüzden biraz bekletebilirim. Ama bundan böyle Blues Perişan'da Dadal Günçe de yazılarıyla bizlerle birlikte olacak.

Aptulika 
29 Ocak 2019

Hiç yorum yok:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...