5 Aralık 2018 Çarşamba

Dario Argento sinemasındaki İtalyan Rock grubu: GOBLIN - 2.bölüm





İtalyan korku sinemasının dünya çapındaki usta yönetmeni Dario Argento ile yapılan röportajlardan seçmelerle dizimize devam ediyoruz. 

Bu bölümde hem yönetmenin film müziklerine bakışını hem de İtalyan Rock grubu Goblin'le çalışmasının izlerini takip edeceksiniz. 








Dario Argento ile filmlerinin müzikleri ve Goblin üzerine


Dario Argento’nun film müzikleri , filmlerindeki müzikler ve Goblin hakkında konuştukları 
(kaynaklar koyu karakterlerle belirtilmiştir)

Non hosonno eski filmlerinizin tarzında ve müziklerde tekrar Goblin’in kullandınız , Müzik bir filmin atmosferini ne kadar belirler ?
Goblin’le tekrar çalışmak harikaydı. Onlardan beklediğim stresli, gergin ....rahatsızlık veren bir  müzikti.  Diğer filmlerde kullandığım Ennio Morricone’nin epik tarzı tezat oluşturuyor.

Suspiria ve Inferno ile başladığınız tamamlanmamış “Three Mothers” üçlemesinin son filmini seyredebilecek miyiz ?
Bu aralar zor , çünkü böylesi iddialı bir korku filmi için büyük bütçe bulmak  zor. Bu aralar çocuk filmleri salgını var “Harry Potter ve Lord of the rings gibi filmlere büyük bütçeler bulabiliyorsunuz. Görsel içeriği kuvvetli bir film sizi çok ciddi para harcamaya zorluyor.
BBCi   http://www.bbc.co.uk/films/2002/02/08/dario_argento_sleepless_interview.shtml            
Almar Haflidason
Dario Argento, Goblin elemanlarıyla birlikte




Goblin’le çalışmak nasıl ?
Profondo Rosso’da müzik filmden önce yapıldı. Başlangıçta kafamda bir tema vardı, ve onun üzerinde çalıştık. Goblin’le çalışmaya alışmıştım ama grup dağıldı. Sorun müzisyenlerdeydi. İki , üç yıl sonra birbirlerinden nefret eder hale geldiler. Çünkü devamlı beraber yaşayıp beraber geziyorlardı. Goblin hala var ama orijinal kadrosu ile değil. Hala eski üyelerinden bazıları ile çalışıyorum.

“Profondo Rosso” için Pink Floyd olmayınca niye müzikleri Goblin’e verdiniz ?
Goblin yeni bir gruptu ve bu onların ilk büyük işleri oldu. En büyükleri 18 yaşındaydı. Çok yetenekliydiler. Ve onlara bir şans vermek istedim. Genç insanlarla çalışmayı severim. İlk filmimde ben de çok gençtim. Tecrübeliler sana şunu yapma ! , bunu yapma ! diye öğüt verirler. Ekibimdeki bir çok insanın profesyonel kariyerleri benimle başlamıştır. Bu gençlik ! , hareketlilik ve coşkunluk demektir. Kimse “ben tecrübeliyim” , “sana bunu yapamazsın demiştim” diyemez. “The Bird with the Crystal Plumage” kameraman Vittorio Storaro’nun ilk filmiydi. Şimdi iki oscar’ı var (Apocalypse now ! , Reds )

  FANGORIA dergisinden Daria Nicolodi'nin Dario Argento ile yaptığı röportaj'dan  
                                                                                                        http://argento.vervost.de/argento/index.html


David Bowie - Dario Argento




Müzikleri kendiniz yapmayı düşündünüz mü ? Alışık olmalısınız ?

Hayır , Müzik benim işim değil. Biliyorum, aşinayım ama benim mesleğim filmler. Bu yüzden müzik yazmak benim için zor. Belki birkaç ay bu iş için zamanım olsa yapabilirim ama bestecilerle çalışmayı yeğlerim.

Inferno’da müzikleri Keith Emerson yazıp, çaldı. Goblin o sıralar başka işlerle mi meşguldü ?

Hayır. Çünkü başka tür partisyonlar istiyordum. Biraz daha zarif. Keith’in işlerini çok severim. Arkadaşımdır. Ve filmde o çaldı işte. 
Meşguliyet meselesine gelince ; Senaryoyu hazırladığımda müzisyeni bekleyecek zamanım olmaz, bazen başkasını bulmanız gerekebilir.    
  
Bütün zamanlar için favri gruplarınız kimler ?
Yetmişlerin inanılmaz grupları, Led Zeppelin, Pink Floyd... Beni ilk şarkılarından itibaren etkilediler. Ta ki Sid Vicious ve Punk yıllarına kadar.            
          
Filmlerinizden en beğendiğiniz müzikler hangileri ?

Filmlerde tek bestecinin elinden çıkan ve bestecinin karakterini bütün filme yansıttığı işleri severim. Ama yap-boz işi şeylerlede ilgilendim, her bir parçanın başka müzisyenlerden sağlandığı. Bu melezlik ilginçtir. Örneğin “Opera” da melodramatik bir müzik vardır. Ama sound heavy metal.... “Phenomena”da müzikler Brian Eno, Simonetti , Bill Wyman, Motörhead den, farklı müziklerin füzyonu ilgi çekici bir “yama-işi”

Rusya'da yayınlanan OM dergisinden  Boris Barabanov'un yönetmenle yaptığı röportajdan.




Devamı var

Yarından itibaren Goblin elemanları sırasıyla teşrif edecek


Hiç yorum yok:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...