21 Kasım 2018 Çarşamba

Ana Popovic'le 8 yıl önce ilk konserde



"2010 yılının o 21-22 mayıs akşamlarında dinlediğim Ana Popovic  ben de  etkisini sürdürür ….  Dolayısı ile  23 Kasım Cuma akşamı   yine ve yeniden bizi ziyarete gelecek ve muhtemel , şahane bir  blues ziyafeti sunacağına inandığımız “ manevi yengemiz “ Ana Popovic’i izlememek ve de yazmamak olmazdı sanırım. "




Öncelikle  Blues Perişan‘a  ayrı bir ivme ve heyecan katan girişimleri ile  Aptulika‘ya  teşekkür  ve yeni katılan yazar arkadaşlara hoş geldiniz ve de iyi ki geldiniz demek isterim . Okan’a ayrıca bir merhaba  …  

Eh kadro böyle kaliteli olunca ben de bu enerjiyle  hemen kapımızda gelmiş çok taze  ve de bizi ( Beni ve de Aptulika’yı  ki biliyorum ) çok heyecanlandıran  Ana Popovic konserine binaen bu değerli ablamızı kendi kaleminden alıntılarla  tanıtayım dedim . 
Kendisi hakkında biyografik bilgilere geçmeden önce ( sanırım uzun olacağı için ikinci bölüme kalacak)   bu aşk nasıl başladıya kısa bir atıf yapmak istersem,  Mayıs 2010’a geri gitmeliyiz. Aptulika’nın bir zamanların Beyoğlu’sunun kült mekanlarından Baraka’da  her  hafta yaptığı  DJ olarak  (Müzik Çalan Adam )  Blues Perişan gecelerine kadar uzanmalıyız.  Burada tanıştığımız dostumuz Hasan Tan bir gün bir mesaj gönderdi. Hepinize "Bu konsere bilet alınız Ana Popovic diye bir bluescu abla geliyor ve de bizde gidiyoruz".  Açıkçası o ana kadar adını duymamıştım ama o konser öncesi akşam da Aptülika bize onu hem Rock FM' de ki programlarında hem de Baraka’da 20 Mayıs gecesi tanıtıp konsere ısındırmıştı . 



Konser Ortaköy’de  bana göre pek acayip gelen ve de tiki diyebileceğim son derece küçük bir lokal mi desem bar restaurant mı desem “ jc’s” isimli bir mekanda ard arda iki gece yapıldı . Biz tam teşekküllü tayfalar kadrosu olarak daha önce burada  Aptülika’nın da yazdığı gibi oradaydık. 

Ana Popovic ve  etkileyici grubunu  (Basçı şahane ve enerjik bir adam dı, klavyedeki abinin ve davulcunun sahne performansalarını da beğenmiştik)  hem merakla  hem de büyük bir keyifle izledik .  İki  yaşındaki oğlu Luuk’u uyutup sahneye gelen Ana öncelikle hepimizi müziği kadar güzelliği ile de etkiledi demeden edemeyeceğim.  O günden sonra kendisini resmi  ve manevi yengemiz bile  ilan ettik espriyle de olsa kendi aramızda.  



İlk gece  Aptül abimin yetişmeyen ama tarafım kanalı ile  Ana  Popovic’e  yaptığı portre karikatürünü götürüp ulaştırmak da ikinci akşam bana düştü. Ana ‘da beni görünce “ Hayda yine mi sen hem de ikinci akşam da … ?  “  babında birşeyler söylediğini hatırlıyorum, beni gördüğüne çok şaşırmıştı galiba. Ama elimdekini uzatınca biraz şaşırıp sonra da güzel bir gülümseme ile  teşekkür edişini de unutamam.  Sonuçta çok konser olabilir hayatımızda ama  böyle lokal konserler ve sanatçılar ile temas kurulabilen konserlerin tadı ve etkisi başka oluyor . Dolayısı ile  2010 yılının o 21-22 mayıs akşamlarında dinlediğim Ana Popovic’de hem ben de hem de biz de  halen önemli etkisini sürdürür …. ( Aptulika, Byfuss,Hasan ,Ajan Mustafa , Özgür yani bir grup Tayfa’da …) 
Dolayısı ile  23 Kasım Cuma akşamı   yine ve yeniden bizi ziyarete gelecek ve muhtemel , şahane bir  blues ziyafeti sunacağına inandığımız “ manevi yengemiz “ Ana Popovic’i izlememek ve de yazmamak olmazdı sanırım. 

E o halde dört gözle bekliyoruz .

O akşam’dan  arşivimden birkaç kareyi de paylaşıyorum bu vesile ile. (Yazının altında o konserden kareleri görebilirsiniz.)

Ana Popovic’in detaylı biyografisinde en dikkat çeken şey, Belgrad’da başlayıp, Hollanda üzerinden keza bir Avrupalı kadın blues gitaristi ve vokalisti olarak bu işin beyni olan ABD’de kendini kanıtlaması çok başarılı projelerde çok büyük isimlerle sahneyi paylaşması onun bence çok ciddi , çalışkan ve başarılı bir sanatçı olmasını kanıtlamaktadır . 

Kendisini bu gözle  değerlendirmek ve de dinlemekte yarar var.

( Devamı var - İkinci Bölümde buluşmak üzere)

Geronimo Yalnızkartal




21 - 22 Mayıs 2010 Ana Popovic İstanbul Konserinden

8 yıl önceki konserin afişi




Long Play'in yapımcısı Sezen Aladağ'da konseri izlemeye gelmişti.







Hiç yorum yok:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...