25 Eylül 2018 Salı

Ana Popovic'in 2010 yılı İstanbul konseri'nden kareler.


Ana Popovic'in yeni albümünün çıktığı şu günlerde aklıma sekiz yıl öncesi geliverecekti. O yıllarda radyo programım Blues Perişan'da bolca çaldığım ( bir anlamda kendimce keşfim ) bu usta kadın gitaristi 2010'da İstanbul'da verdiği konserde çok az sayıda ama şanslı insanlardan biri olarak izlemiştim. 




Rock FM'de Blues Perişan radyo programına başladığım günlerde Ana Popovic'le tanışmış ve programlarımda da sık sık parçalarına yer vermiştim. Onunla ilgili yazılanları okuduğumda Yugoslavya'dan çıkmış kadın blues gitaristi olduğunu öğrenmem de bu ilgiyi körüklemişti açıkcası.  O sadece komşu bir ülkeden çıkan Trakyalı bir gitarist olmasından öte müziği ile de önemi benim kulak zevkime fena halde hitap edecekti. 
Ana Popovic'in albümlerini külliyatıyla dinliyor, Blues Perişan radyo programında da bolca çalıyordum. Hatta bir programı da tümüyle ona ayırmıştım. O zaman Baraka'da yaptığım gecelerde de DJ kabininden mutlaka bir iki Popovic parçasına yer veriyordum. 
O zamanlarda bir arkadaşım, "Ana Popovic'in İstanbul konseri olacakmış." demesiyle şoke olacaktım. İlk anda bunun arkadaşım tarafından yapılan bir şaka olduğunu düşünecektim. "Hadi ordan hangi aklı evvel organizatör yapar böyle bir konseri" deyip, ekledim, "Yahu Ana Popovic'i bilen sen ben bizim oğlan, o konser dolmaz ki"

Arkadaşım konserin haberini internetten gösterdi, göstermesine ama o da bir tesadüf eseri bu haberi görmüştü. Konser sanki eş, dost arasında yapılan bir düğün gibiydi, tabir yerindeyse. Yapılacağı yer Ortaköy'de bir otelin altında bar ile restaurant arası bir mekandı. Jazz Club & Restaurant adındaki bu mekandaki konser için biletlerimizi aldık. 

21 Mayıs 2010 gecesi Ana Popovic'i ilk kez konserde izlemek için yedi, sekiz kişilik tayfalar halinde Ortaköy'e doğru yola koyulduk.   Jazz Club & Restaurant'a geldiğimizde kalın bir mekanla karşı karşıyaydık. Büyük bir  bar ve kanepe, koltuk biçiminde oturma grupları önünüzde sehpa biçimli masalar ve ciddi anlamda yemek de söyleyebileceğiniz masalar da vardı. Sahne, davul, klavye gibi enstrümanları görmesek orada bir konser olacağı aklınıza gelmezdi hani.
Bundan 8 yıl önce Ana Popovic ve grubunu ilk kez konserde izleyecektim. Çok güzel bir geceydi ve hala unutulmazlarım arasındadır. 
Ana Popovic’e o konserde bas gitarda Ronald Jonker, davulda Ron Wright ve klavyede ise Michele Papadia eşlik etmişti. Konser sonrasında da hepsiyle sohbet edip, bol bol fotograf çektirmiştik.  


Bas gitarist Ronald Joker ve Ana Popovic


Michele Papadia 


 Ron Wright 


Ve konser biter... Tayfalar sahilde yolluklarını içer.

Bu konser 21 Mayıs 2010 Cuma gecesi olmuştu. Ertesi gün Cumartesi gecesi de bir konser vardı ve ona davetliydik ama ben Çanakkale'de bir etkinliğe davetli olduğum için gidemedim. Geronimo Yalnızkartal ve Rock FM'de Long Play programını yapan Sezen Aladağ orda olmuşlardı. Geronimo o konseri bana anlattı açıkcası çok kıskandım, çünkü ilk konserin seyircisiydik ama ikinci gece tanışmış insanlar olarak izleyecektik. Geronimo işte böyle bir şekilde oradaydı. Bir ara o günü  Geronimo yazar ve fotograflarla paylaşırsa ne güzel olur hani. 

Aptulika


Hiç yorum yok:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...