2 Mayıs 2018 Çarşamba

İngiliz Blues Rock'ının yeni devi doğuyor : Laurence Jones




Bir kaç yıl önce keşfettiğim gruplardan biriydi Rival Sons. 70'lerin akıl çelen yanını günümüze taşıyan bu grup, teklifsiz gönül tahtıma oturacaktı. Durum böyleydi, böyle olmasına ama grubun albümünü ilk gördüğümde hiç kaale almadan geçip gidecektim. Belki de kapağına bakıp, yeni yetme alternatif gruplardan biri sanacaktım. Bu ilk izlenim ardından  bir iki ay gibi bir süre geçmişti ki, radyo programcısı, müzik yazarı ve unutulmaz konserlerin organizatörü dostum Eyüp İblağ bana, "Aptül, Rival Sons diye bir grup var eskilerin havasında tam senlik kaçırma" diyecekti. 
Eyüp'ün müzikal bakışını önemsememe rağmen gene de biraz temkinliydim. Ve böylece Rival Sons'u dinlemeye koyuldum. Sonuç hani tam 12'den derler ya, işte öyle bir şeydi. Ondan sonra Rival Sons radyo programlarımın değişmez grubu olacaktı. Eyüp'ün uyarısı olmasaydı bugün Rival Sons benim ilgi ve bilgimden uzak olacaktı ve büyük bir kayıp yaşayacaktım. 

Bu günlerde de aynı şeyi gene yaşadım. Yeni çıkan albümler arasında Laurence Jones ismini görünce pek ilgilenmeden geçecektim. Bu sefer beni bir büyük hatadan döndüren Eyüp değil ama bir haber olacaktı. Basgitarist ve vokalist Glenn Hughes'in Deep Purple dönemindeki parçalarını seslendireceği "Classic Deep Purple" turnesinin İngiltere bölümünde konserlere Laurence Jones ile birlikte çıkacağı haberiydi bu. "Kim ola ki acep bu  Laurence Jones?" diye düşünürken, bir yandan da araştırmaya başlayacaktım. İsmi yazıp, tuşlara dokunduğumda karşıma o ilgilenmediğim albümün kapağı çıkacaktı. Referans bu sefer Glenn Hughess idi ve kaçış olamazdı artık.

Laurence Jones, 1992  Liverpool doğumlu İngiliz bir gitarist. İlk albümünü 20 yaşında yapan blues gitaristi, 2017 yılında 'The Truth' adını taşıyan beşinci albümünü çıkartmış. 2014 yılında yaptığı  'Temptation' adlı ikinci albümüyle otoritelerin bir anda dikkatini çekecek ve 'Classic Rock magazine' tarafından " Blues Rock'ın en genç yeteneği" diye tanımlanacaktı.  Ona övgüler bu kadarla kalmayacaktı ve bir çok insan ona İngiliz Blues'ının yeni devi gözüyle bakmakla yetinmeyip, Eric Clapton'un yeni varisi gözüyle bakacaklardı. 
Şimdilerde 26 yaşında olan Laurence Jones görüntüsüyle hala 19 hatta 16 yaşında gibi. Ona yapılan övgülere bakıp maharetini merak ederseniz sadece son albüm yeterli olmayabilir, mutlaka 22 yaşında kaydettiği 'Temptation' albümünü dinleyin derim. 





Hiç yorum yok:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...