30 Ocak 2017 Pazartesi

Rolling Stones’tan Blues Albümü



‘Blue and Lonesome”



Geçen yılın son aylarında Rolling Stones’ın yeni bir albüm yaptığını duymuştum ama hiç ilgilenmemiştim. Öyle ya bunca yıllık grup, hele de artık ne yapsa satıyorsa ya da her zaman ‘best seller’ ise ilginizi çekmez ya, bendeki de öyle bir şeydi. Bunca çalışma içinde artık beni heyecanlandıracak bir şey olamaz diyordum. Hem bir heyecan taşısa bile benim beklentilerimin dışında olacaktı. 
İşin bir başka yanı ise Rolling Stones’un yeni albümünün kapağıydı.‘Blue and Lonesome” albümünün kapağı, sanki yakındaki bir ozalitçiye gidip, gelişigüzel yaptırılmış bir görsel gibiydi. Açıkcası bu kapağı gördüğümde korsan bir çalışma ya da çok kötü kayıtlı bir ‘bootleg’ albüm olduğu fikrine de kapılmıştım hani.  
Bu düşüncelerle albümü dinleme isteği duymadım bile. Haftalar geçti bir ara Billboard’ın blues albümleri listesinde bu albümü gördümse de gene değişen bir şey olmadı. “Eh işte sonuçta Rolling Stones, ismi var oraya da girer” dedim. Adamlar birinci sıradaydı ama şaşırmadım bile, sonuçta yaşadığımız çağda herşey kılıfına uyduruluyordu nasılsa.
Üç hafta önce bu listeyi blog’da yayınladım. O yayını okuyan sevgili dostum (aynı zamanda bu blogun yazarı) Geronimo Yalnızkartal, internetten yaptığı radyo programında Billboard’ın albüm listesine yer verecekti. O programı dinlemeye koyuldum. Programın birinci sıradaki parçasına gelince Rolling Stones’ın “Blue and Lonesome” albümünden bir örneğe yer verecekti. Çalan parçayı dinler dinlemez ertesi günü albümü edinip, dinlemeye koyuldum.
Rolling Stones’ın son albümü olan “Blue and Lonesome”, şaşırtıcı, dikkat çekici ve ötesinde dinlemekten vazgeçemeyeceğiniz bir albüm. Bu dediklerim herkes için geçerli değildir tabiki ama benim için uyandırdığı duygular bunlardı.  Şaşırtıcıydı, çünkü böylesi bir blues albümü beklemiyordum. Dikkat çekiciydi çünkü sanki karşımda yeni çıkmış bir grup vardı sanki ve benim dikkatimi böylesi bir blues albümü yaparak  çekmişti. Oysa Rolling Stones’ın yüzyıla yaklaşan diskografisinde yer alan blues örneklerini toplarsak en azından 4 albüm çıkardı. Dinlemeye doyamıyordum çünkü ortada taptaze heyacanı olan  12 blues klasiğinden oluşan bir albüm vardı. 
Rock içindeki bunca yıllarına, şöhrete, milyonlarca satıştaki albümlerine ve doymuşluklarına rağmen bu adamları blues gencecik bir çocuk gibi etkiliyor ve samimileştiriyordu. 
İngiliz blues’ının doğduğu yıllardaki iki tutkun genç yani Mick Jagger ile Keith Richards bu grubu kurduklarında onları bu işe atan güç ABD’deki siyahi müzisyenlerin yaptığı blues’a duydukları ilgiydi. Geçen yıllar içinde çok şey değişti belki ama bu adamların içindeki blues sevgisi dinmemiş gibi.
 Chicago Blues’ın klasiklerinden 12 parçanın yer aldığı “Blue and Lonesome”  da yer alan  “Everybody Knows About My Good Thing"de slide gitarıyla, "I Can't Quit You Baby"de ise solo gitarıyla Eric Clapton da bu çalışmaya konuk olmuş.   


Albümün paraçaları

1 - "Just Your Fool"  (Buddy Johnson)         
2 - "Commit a Crime" (Howlin' Wolf)            
3 - "Blue and Lonesome" (Little Walter)   
4 - "All of Your Love" (Magic Sam)   
5 - "I Gotta Go" (Little Walter)          
6 - "Everybody Knows About My Good Thing" (Miles Grayson Lermon Horton)
 7 - "Ride 'Em On Down" (Eddie Taylor)    
8 - "Hate to See You Go"  (Little Walter)
9 - "Hoo Doo Blues" (Otis Hicks Jerry West)
10 - "Little Rain" (Ewart G.Abner Jr. Jimmy Reed)
11 - "Just Like I Treat You" (Willie Dixon)
12 - "I Can't Quit You Baby" (Willie Dixon)          


The Rolling Stones

Mick Jagger – Vokal ve armonika
Keith Richards – elektro gitar
Ronnie Wood – elektro gitar
Charlie Watts – bateri

Konuklar

Eric Clapton – slide gitar ( "Everybody Knows About My Good Thing"); lead elektro gitar (on "I Can't Quit You Baby")
Darryl Jones – bas
Matt Clifford – keyboard
Chuck Leavell – keyboard
Jim Keltner – perküsyon (  "Hoo Doo Blues")




Hiç yorum yok:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...