17 Eylül 2016 Cumartesi

Tarık Akan'a Vefa Borcumuz




Tarık Akan’ın cenaze töreni 18 Eylül 2016, Pazar günü saat  14.00’te Muhsin Ertuğrul Tiyatrosu’nda başlayacak. Buradaki törenden   sonra Teşvikiye Camii’nde ikindi vakti kılınacak cenaze namazının ardından Bakırköy Zuhuratbaba Mezarlığı’na defnedileceğini belirttildi.

Gazetelerde yazarken de sevdiğim değer verdiğim insanların vefatının ardından yazı yazmak zor gelirdi. Ne yaparsam yapayım onlarla ilgili yazacağım yazıda birşeyler aceleye gelip, eksik kalacak endişesi taşırdım. Zorluğun bir başka yönü de kaybettiğimiz değerimizle ilgili söylenen sözlerin etkisinde kalıp, basma kalıp şeyler yazmak korkusu duyardım.
Şimdilerde gazetede yazmadığım için böyle bir zorunluluğum yok ve duygularımı içime atarak yazmadım. Bu sefer de değer verdiğim insanların ardından yazmadığım yazılara üzülmeye başladım. Bunlardan biri de mizah yönünden de ustam olan Levent Kırca’ydı. Hani insan içinden “Yahu bir şey yazmalıydım” pişmanlığı geçer ya, bunu fazlasıyla hissettim. Sonra bir baktım ki, bu insanlar için duyduklarım onların ölümlerinden bir ay, üç ay sonra değil, onlarca yıl geçse de yokluklarının acısı daha da artıyor ve yazılacaklar eskimiyor. Tarık Akan için de yazıp, çizmeyi ileri bir tarihe bırakıyorum. Çünkü onun yokluğu, ona ihtiyacımız yıllar geçtikçe daha da artacak. Bize kalan onun anısını iyi anlamak ve yaşatmak olacaktır.
Tarık Akan sadece bir sinema oyuncusu değildi. Bir dik duruştu, şöhretin en yükseğinde olmak varken elinin tersiyle itip, bizden biri olmaktı. Kendi adıma ondan çok şey öğrendim. Teşekkürler sana Tarık Abi.

Pazar günü vefa borcumu ödemek için onun cenaze töreninde olacağım. Hepimiz de olmalıyız.
Aptulika


Hiç yorum yok:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...