16 Ağustos 2016 Salı

"Arka Koltuk"ta Fezaya Seyahat

Bu Perşembe sabahı Metehan Mert Çakır'ın hazırlayıp, sunduğu "Arka Koltuk" programındayım. "Arka Koltuk" her sabah saaat 7'DE BAŞLAYAN BİR SABAH PROGRAMI VE DE ROCK FM 94.5'TE. 

Buradaki yazılarıma 3 ay boyunca ara vermiştim. Sadece bu blogla sınırlı kalmadı, 4 haftadır da radyo programlarımı gerçekleştiremedim. Elimdeki bir çizim işinden dolayı yoğun bir çalışma temposu böylesi bir araya neden olmuştu. Aslında yapılan işin yoğunluğundan kaynaklanan ara en fazla 1 ay sürebilirdi ama biraz ara verince tekrar başlamak da zor oluyordu ve arayı 3 aya çıkardık işter istemez. Şimdi de yazılara ve radyo programına bir dönüş yapmak için bir vesile olsun diye düşünürken, imdadıma Rock Fm'in yayın yönetmeni Metehan Mert Çakır yetişti. 
Metehan imdadıma yetişti ama bu yardımını bilmiyordu. Olayın aslı şöyle gelişti... Bizim radyonun en çok dinlenen iki kuşağı vardır. Biri sabah saatlerinde 7'de başlar ve insanlar işe giderken dinlerler. Bir diğeri de saat akşam 6'da yayınlanır ki bu seferde insanlar işten dönüşte dinlerler. Bunun dışında kalan saatlerde gece vakitleri bizim gibi yayıncıların programları girer ve müzik çalarız ve üzerine konuşuruz. Bizi dinleyen insanlar daha azdır ama o iki kuşağı yapanlar en yoğun dinleyici ile buluşur. Geyik de yapılır, espri de. Telefonla bağlantı kurulup, interaktif denilen bir ilişki de sağlanır. Yani cümbüşlüdür. Gece iş dönüşü yapılan programı bizim radyo olan Rock FM'de Mesut Süre  hazırlar  ki mizah düzeyi yüksektir, espri gırla gider. Zaten Mesut da (bilen bilir) başarılı bir stendapçıdır. Sabah karga bokunu yemeden başlayanı da Metehan'ın sunduğu "Arka Koltuk"tur. Her ikisininin de ayrı ayrı fanları vardtır. 
Bu teknik açıklamadan sonra asıl konuya yani eskilerin deyimiyle sadede gelelim. Metehan bana hep bir gün gel Arka Koltuk'da konuk ol derdi. Geleyim gelmesine de adamın programı saat sabahın 7'sinde başlıyor. Oysa ben o saatte ya uyuyorum ya da küfür ediyorum. Böyle olunca da Metehan'a "Olur, bakarız" gibi laflarla işi geçiştiriyordum. Geçen hafta Metehan gene bu öneriyi yaptı ve ben de kabul ettim. Hem radyo programıma hem de blogdaki yazılarıma verdiğim uzun arayı yoketmek için itici güç olacağını düşündüm. Pek de yanılmamışım galiba blogdaki yazı da bu sayede çıktı bile. 
Neyse sözün özü bu Perşembe, yani 18 Ağustos sabahı saat 7'de Rock FM'de Metehan'ın "Arka Koltuk" programınada konuğum. Bakalım nasıl olacak. Ama dikkatinizi çekerim blog için yazıya da halletmiş oldum. Kimbilir belki yarında Metehan'ın programına konuk olacağımı duyurmak için eski radyolardan ve radyo programlarından bahseden bir yazı da çıkartabilirim. Ha eski radyo programları derken aklınıza 1994'te çıkan ilk özel radyolar falan gelmesin benim bahsedeceklerim 1970 ve 80'lerdeki radyo programları olacak. Yani çook eski belki o sabahki programda dinozorları ve hatta Tanzimat Fermanı'nın kabul edildiği gün yapılan rock festivalini de anlatabilirim, kimbilir.
Aptulika

Hiç yorum yok:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...