19 Şubat 2016 Cuma

Haftasonu Blues Perişan Kütüphanesi’ne Katkı - 35


 

Şiirsiz Kalmak Yok!

Geçen sene kitaplığı düzenlerken çok eskilerden kalma bir kitap, yıllardır görülmeyen eski bir dost gibi içimi ısıtıvermişti. O günden bu yana kitaplığın önünden geçerken, o kitap bana gülümseyerek “Naber lan” der gibiydi. 
İki gece önce  artık dayanamadım ve bu eski dostu kitap rafından çıkardım ve karşıma aldım. Eski bir dost gelir de ona bir sofra kurulmaz mı? O kadar yıllık bir dosta izzet ikram yapılmaması mümkün müdür? 
Hemen mutfağa gittim, dolabı açtım pek bir şey yoktu. Bir de baktım ki sebzelikte turp, havuç, kıvırcık ve limon var. Bir salata yapabilirdim.
Hemen mutfak tezgahına bir tabağa rendeledikten sonra salata hazırdı.
Üstüne bir güzel zeytinyağını da döktüm mü tamamdı. Tekrar dolabı açıp, bir kadeh rakı doldurdum ve artık soframız hazırdı.  Bu eski dost, “Rakı şişesinde balık olmak” isterdi ama balık falan yoktu evde ne yapalım. Hoş zaten balığa ne gerek var, balık olacak bizdik.
Bu eski dost 1975 baskısı bir kitaptı. Orhan Veli’nin “Bütün Şiirleri” adıyla 40 yıl önce aldığım bu kitapla gene başbaşaydım. Sayfaları sararmış bu kitabı açtığımda hiç birşey özelliğini yitirmemiş gibi bugüne hitap ediyordu. Kaç yıldır elime almamıştım bu kitabı. Oysa eskiden her aklıma estiğinde sayfalarını çevirir, ezbere bildiğim şiirlerden birini tekrar okurdum.
Çizim : Aptulika
Her halde 20 yıldır bu kitaba dokunmamıştım bile. Sadece bu kitap mı, en son aldığım şiir kitabından bu yana neredeyse 30 yıl geçmişti.
 Hayatımızı şiirsiz bıraktılar. 
İyi mi oldu? 
Hiç sanmıyorum. 
Şiirimiz eksik olunca ne denli çölleştiğimiz ortada. Aman ha sakın etraftaki şarkı sözlerini ya da arka fona müzik verilerek okunan şeylerden bahsettiğimi sanmayın, şiir çok başka bir şeydir. Öyle birinin müzik eşliğinde okuması da gerekmez, açın kitabın bir sayfasını içinizden okuyun. Onlar bir süre sonra size eşlik edecektir.
Hadi bu hafta sonu bir Orhan Veli kitabı alın ve okuyun. Ha illaki rakı gerekmiyor, bir çay demleyin ya da bir kahve yapın oturun rahat bir yere keyifle okuyun.

Bu arada size bir başka öneri, sevdiğiniz bir kaç şiirin sayfasını akıllı telefonunuzun kamerasıyla çekin. Sokakta sizi sıkan bir şey olduğunda çıkarın telefonunuzu o şiiri okuyun. Tabi müziksiz ve içinizden.

APTULİKA


Hiç yorum yok:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...