14 Ocak 2016 Perşembe

Hafta Sonu Blues Perişan Kütüphanesine Katkı 29


Sunay Akın
"Hayal Kahramanları"
(İş Bankası Yayınları)

Bizim çocukluğumuzda aileler ve öğretmenler çizgi roman okuyan çocuklara kızarlardı. Tommiks, Teksas, Zagor başta olmak üzere neredeyse hepsi zararlı bulunurdu. Oysa ki çizgi roman merakı olan çocuklar bugün yetişkin ötesi oldu. Görünen o ki çizgi roman meraklısı o günün çocukları, bugünün araştıran sorgulayan insanları oldu. Örnek mi istersiniz, işte size Sunay Akın. Ülkemizin en önemli şairlerinden biri olan Akın, yeni çıkan “Hayal Kahramanları” isimli kitabında çizgi romanla beslenmenin ilerde insanı nasıl beslediğini ortaya koymuş. İsterseniz sözü uzatmadan Sunay Akın’a kulak verelim:
”Çocukluğumuzu savunan büyük güçlerdendir hayal kahramanları. Teksas, Zagor, Süperman, Batman, Temel Reis, Şirinler, Casper, vd. gibi  hayatımızı güzelleştiren bu çocukluk arkadaşlarımız gözlerimizin ışıltısında hala yaşamaktadırlar. Bir Hayal kahramanının filmini izlemek, çizgi romanını ya da kitabını okumak, çocukluk arkadaşlarımıza ayırdığımız zamanlar gibidir. Hayatımıza yön veren ailemiz ve arkadaşlarımızın yanında , hayal kahramanları da kişiliğimizin gelişiminde pay sahibidir. Hayal kahramanları, gözlerinin içine bakamasak, ellerini sıkamasak, bir kez olsun sarılamasak da bize çok şey katan ve öğreten en yakın arkadaşlarımızdır.”
Çocukluğundan beri süren hayal kahramanları tukusunu  Sunay Akın, bu sözcüklerle açıklıyor kitabının arka kapağında.
“Hayal Kahramanları” kitabını okurken, açıkcası Sunay Akın’ı fazlasıyla kıskandım. İşim oldum olası çizmek, başka bir halta da yaramam hani, ama Sunay Akın’ın çizgi roman bilgeliği yanında ben çoktan sınıfta kalabilirim. Bir aralar Cumhuriyet gazetesi’nde “Dinozor” isminde bir mizah dergisinde Sunay Akın’la birlikte çalışmıştık. O dergiye gelmez, yazılarını gönderirdi. Bir ara telefona baktığımda yazıları ile ilgili birşeyler sormak için arayanın o olduğunu anlayacaktım. Böylece tanıştık ve kısa bir konuşmamız olmuştu. Kana kana su içercesine çizgiye bu denli tutkun birini görmek beni şaşırtmıştı. Üstelik bu kişinin bir şair olması ayrıca önemliydi, benim için. Espri bulamadığım zamanlar, tıkanıklığı aşmak için şiir okuma alışkanlığım vardı. Bu yöntem çoğu kez işime yaramıştı. Bir iki kişiye anlattığımda bana inanmamışlardı. İşte Sunay Akın’ın şair olup, çizgiyle bu kadar içli dışlı olması bana bunu hatırlattı.
Sunay Akın’ın “Hayal Kahramanları” kitabı’nda Superman, Ret Kit, Sevimli Hayalet, Şirinler,Teksas, Temel Reis, Asteriks, Flasn Gordon, Batman, Avanak Avni, Snopy, Ten Ten, Amca Bey, Yumurcak, Bizimkiler, Ustura Kemal gibi çizgi kahramanlar   nerede, ne zaman doğdukları, çizerleriyle bir sanat tarihçisi ciddiyetiyle anlatılıyor. Bu anlatım hiç ama hiç sıkıcı değil, tam tersine tutkulu bir anlatımda. Sadece hayal kahramanlarıyla kalsa iyi onların çevresinde tiyatro ustaları, sinema filmleri, ressamların tabloları, mucitlere kadar gidebiliyorsunuz. Bir mimari formdan Deniz Gezmiş’in asılmasına direnen bir hukuk adamına yolculuk ediyorsunuz. Ülkemizde uçak yapmaya adanmış hayatların öykülerinden son halife Abdülmecid Efendi’nin ressamlığına ve oradan da bir başka serüvene. Bu arada sinema filmlerine fark atacak kadar traji komik Mona Lisa hırsızlığı da bir harika.
Sunay Akın’ın “Hayal Kahramanları” kitabı 198 sayfadan ibaret. İçinde çizgiler ve görsellerin olması da anlatımı güçlendiriyor. Kitabı elinize aldınız mı, bırakmanız mümkün değil. Ben bir günde okudum ama 4 haftadır elimin altında duruyor. Sanki turistik gezide rehber taşıyan bir turist gibiyim. Ara sıra açıp, bakıyor ve değişik konulara yolculuk ediyorum. Yani kitap kendisiyle sınırlı  kalmıyor ve orada olmayanları da yeni rotama katmamı sağlıyor.

Sanırım Sunay Akın’a bir teşekkür borçluyum.
APTULİKA

Hiç yorum yok:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...