11 Eylül 2015 Cuma

Blues Perişan Kütüphanesi'ne Katkı 23

Av köpeği stili " Kitabın izini , kokusunu sürme " 
Aptülika ile  hayatın içinde çok değerli bir  paylaşımımız var .  Kitap paylaşımı, değiş tokuşu ,  bunu uzun bir süredir devam ettiriyoruz .  Bu paylaşım aslında kitap okuma ve okutturma dürtüsünü geliştiren çok önemli bir olay .  Bu yüzden de  zaman zaman bu satırlarda  okumaya dair  yazılarımızı paylaşıyoruz , iki amatör okuyucu olarak . Açık söyleyeyim derdim var bu konuda , motivasyona da ihtiyaç duyuyorum .  Okudukça  , paylaştıkça , okuduklarına  ortak buldukça  okuyası geliyor insanın . Örneğin geçen yıl  “YÜZ kitap ile yılı kapatırken bu yıl şu saat itibarı ile  “ELLİ” de kalmış olmam bu yıl ki motivasyonumu  sürdürecek  yeterli  desteği bulamamış olmamdan kaynaklı , henüz yıl bitmedi tabi ...  Ve bu yüzden biliyorum ki  " Okumadan uzaklaşmış her insanın yeniden başlamak için çok ciddi bir itici güce ihtiyacı vardır "  . Bilmem biz de bir İTİCİGÜÇün " İ" harfi olabilir miyiz ?  Bilmiyorum , sadece  olmak isterim . " BİR" kişi için bile olsa  bu bana  YETER !

Açıkçası  günümüzde " akıllı " isimlendirilen teknolojik imkanlar ( cep telefonları vb.)   ile  her türlü kolaycılığı günün her anına taşıyan teknoloji şüphesiz olağanüstü faydaları  - bilinçli kullanıcısına - dışında  korkunç bir köhneleşmeye ve tembelliğe  de sürüklüyor insanı .  Bilgi  artık her an parmak ucunuzda ve ekranda ,karşınızda size kendini sunuyor . Sunuyor da bu  bilginin güvenilirliği zaman zaman çok ciddi şüpheleride barındırıyor  , bilgi kirlilği  ve maniplasyonlar da cabası .  Araştırıp okumak paylaşmak yerine   , kes yapıştır ( copy-paste) işin en pratiği ,  satın alma  , indir de işin başka boyutu . "Feyzbuk , tivitır , instigram, vatzap" sız bir hayat düşünemez olduk .  Kağıdı , kalemi , gazeteyi , kitabı unutur olduk . Kaçımız her sabah bayiden günlük gazete alıyor , haftalık ya da aylık düzenli takip ettiğimiz dergi aboneliği kaçımızda var ?   Dolayısı ile sistem  bu teknolojileri  bize şüphesiz büyük imkanlar olarak  sunarken , aynı zamanda bizi bir müşteri olarak görüp sömürme peşinde . Dolayısı ile  bizi mümkün olduğunca  esir almak ana gayeleri .  Dolayısı ile kitabın bu dinamik ve kaygan zeminde onlarla mücadele etmesi zor  , hele ki gençler , yeni kuşaklar için . ( Ortaokul çağındaki çocuğuma tüm çabalarıma rağmen kitap okutamamaksa işte benim gerçeğim,  hemen yanımda, yakınımda !) ... Sonuçta  kitap tutkusunu bir şekilde  yakalamak zorundayız .  İster  gider kitapçıları sahafları gezer kitap koklar , o kokuyla tutulursunuz kitaba ki o ne tarifsiz bir kokudur değil mi? İster  sevdiğiniz birinin okuduğu bir kitabi size  o ilham veren ve meraklandıran tatlı ve heyecanlı anlatımıyla  , ister bilinçli ve büyük bir  uğraş sonunda ... Orasını bilemem ama  kitap okumak şart !  Dünya da milyonlarca çok değerli kitap var . Oysaki biz    ortalama bir ömür   ve zamanımızla sınırlıyız bu yaşamda. Bilgiyle , öğrenmeyle  mutlu olabiliyor , hayata tutunabiliyorsak ( Çok bilince böyle bir dünyada nasıl mutlu olunacaksa artık varın bu metaforun içinde siz çıkın !)  o halde  bu izi sürmek şart . 

Neyse fazla laf ebeliğine lüzum yok . Biz Aptülika  ile  kitap kardeşliğine tutunduk ve paylaşıyoruz . Siz de bize katılın . Emin olun bu arada okuma enerjimizi kaybetmemek ve paylaşımlarımızı kesmemek için elimizden gelen her şeyi yapmaya devam edeceğiz , inançla , inatla !  ( Aptulika’nın geçen haftaki yazısı bu anlamda önemliydi benim için de )

Şimdilik bu kadar deyip arada devam edeceğim kısa  ipuçlarından birini  vereyim kendimle ilgili okumalarıma dair son zamanlardan , bakın nereden yol buluyorum diye . ( Cümleler devrik , ben devrik .   Devrik okuyucu , devrik insan olsak da ,  önemli olan dik duran kitaplar )



Yöntem 1- Av köpeği stili   " Kitabın izini , kokusunu sürme "  


- Bir filmden geçen bir kitabı aradım ve buldum .  Film : Mir Pip , Kitap : Büyük Umutlar - Charles Dickens 
- Bir film , sonra bir belgesel izledim ve  kitabını okudum . Film : Kon Tiki  (2012) , Belgesel : Kon Tiki  (1951)  ve Kitap : Thor Heyerdahl - Kon Tiki Pasifikte 100 Gün (1954)
- Bir kitabın içinde geçen kitabın izinde  : Okuduğum Kitap :  Leninname - Arkadi Averçenko , içinden yol bulduğum kitap  :  Mr Pickwick'in maceraları - Charles Dickens
- İhtiyarlamaya doğru yol alırken bu adamlar ne düşünür diye merak ettim :  J.J Rousseau - Yalnız Adamın Hayalleri ,  İtalo Svevo - Boş Zamanlarım , Luis Sepulveda , Aşk Romanları Okuyan İhtiyar ...

Okuyun , iyi gelecektir !
Geronimo
Eylül 2015

Hiç yorum yok:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...