18 Mayıs 2015 Pazartesi

BB King'in Hapishane konserindeki barış şarkısı


"Kapılar açılsın evsizlere
Ekmeğini paylaş yoksullarla
Kalbini aç sevgiye
Haydi hep beraber gidelim,
Dünyaya barışı getirmeye"




B.B. King 1989 yılında Kaliforniya'daki San Quentin Hapishanesi'nde mahkumlara bir konser vermişti. Bir yıl sonra albüm olarak da yayınlanan bu konserin kayıtları, bizde de çcıkmıştı.
Devir kaset devriydi ve ülkemizde o formatta yayınlanmıştı. O kaseti çok zevk alarak dinlemiştim. Hatta dönemin bir başka modası ki o gün için akıllı telefon gibisinden bir teknoloji harikası olan walkmen vardı. Bu kaseti ona takıp, kulaklıktan dinler ve yürürdüm. Yaz aylarında otobüsle Bodrum yolculuklarında az yarenlik etmemişti bana.
O kaseti yakın zamana kadar sakladım ama sonrasında tüm kasetler gibi yok oldu gitti. Şimdi CD olarak evimde duruyor. "Live at San Quentin" albümünde BB King'in coşkuyla ve nakaratlarda dinleyicinin katılımlarıyla ve alkış tempolarıyla seslendirdiği bir parça vardı ki, çok ayrıcalıklıydı. Şarkının adı "Peace to the World" idi. "Dünyaya Barışı Getir"meyi haykıran bu parçayı Türkçe mealiyle bir kez daha paylaşayım dedim.

"Yumruğunu yukarı kaldır ve gülümse
İnsanlık adına haykırıyorum
Biz gururlu ve güçlüyüz, o yüzden ayağa kalk!
Haydi tüm dünyaya barışı getirmek için harekete geç

Sevgi treni buradan kalkacak
Bu trene binmekten korkma
O benim, senen, hepimizindir
Hep beraber gidelim
Dünyaya barış getirmek için

Kapılar açılsın evsizlere
Ekmeğini paylaş yoksullarla
Kalbini aç sevgiye
Haydi hep beraber gidelim,
Dünyaya barışı getirmeye"


BB King'den "Peace to the World" şarkısı
ama bu yorum Grammy töreninden

Hiç yorum yok:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...